|
کدخبر: 119427

مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین اعلام کرد؛

اهداف و اولویت های گهر زمین در سال «جهش تولید»

مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین درخصوص اهداف و برنامه های خود در این شرکت، گفت: اولویت برنامه ها افزایش تولید در حوزه معدنی است، در سال موسوم به «جهش تولید» هر چند استخراج ۱۵ میلیون تن سنگ آهن برای مجموعه تعریف شده، اما افزایش آن به ۲۰ میلیون تن را در دستور کار داریم.

معدن اهداف و اولویت های گهر زمین در سال «جهش تولید»

«وحید میرزایی» افزود: هر چند از ابتدای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، وقفه ای در کار ایجاد شد و از برنامه عملیاتی سالیانه عقب افتادیم، اما در تلاشیم جبران مافات کرده و افزایش تولید در حوزه معدنی را در راس کارهای خود قرار دهیم.

مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین یادآوری کرد: اکنون دو خط دو میلیون تنی کنسانتره در شرکت در حال فعالیت است و در تلاشیم تا پایان سال خط سوم آن به ظرفیت دو میلیون تن را راه اندازی کنیم.

وی، همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی خط سوم گندله سازی شرکت به ظرفیت پنج میلیون تن تا پایان سال خبر داد و گفت: راه اندازی خطوط ۴ و ۵ کنسانتره سازی به ظرفیت دو میلیون تن و خط ۲ گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن نیز در دستور کار است که در مرحله انتخاب مشاور است و بلافاصله پس از آن، انتخاب پیمانکار انجام شده و عملیت اجرایی آن آغاز می شود.

میرزایی همچنین خاطرنشان کرد: این شرکت به دنبال کسب مجوز راه اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت دو میلیون تن است.

وی ادامه داد: گهر زمین امروز به طور جد به دنبال آن است تا پیمانکار حوزه معدن شرکت بتواند افزایش تولید داشته باشد و در این زمینه هر کاری که در حوزه فنی و مهندسی باید را به انجام می رساند.

مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین گفت: با برگزاری جلساتی، به دنبال افزایش راندمان خطوط ۱ و ۲ کنسانتره شرکت هستیم تا از تولید دو میلیون تنی به ۲.۸ میلیون تن افزایش یابد.

توسعه صنایع معدنی در مناطق محروم استان

وی در ادامه، یکی دیگر از اولویت های گهر زمین در سال جاری را توسعه صنایع معدنی در مناطق محروم استان برشمرد و افزود: این مهم جزو تکالیف و مسوولیت های اجتماعی این شرکت است تا بتوانیم در مناطق ظرفیت دار سرمایه گذاری داشته و اشتغال‌زایی کنیم تا علاوه بر توسعه مناطق محروم، برای سهامداران خود نیز ارزش افزوده خلق کنیم.

مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین تاکید کرد: ‌این شرکت آمادگی دارد تا در برخی مناطق استان کرمان که طرح های مطالعاتی در بخش معادن انجام شده، در مباحث اکتشاف، استخراج و فرآوری به عنوان سرمایه گذار ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: سایر شرکت های صنعتی معدنی نظیر گل گهر نیز در این زمینه همراهی داشته و امیدواریم با رویکرد مثبت آقای غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، توسعه خوبی در این بخش شاهد باشیم.

میرزایی بیان داشت: در این زمینه در جنوب استان کرمان، مطالعاتی در حوزه های منگنز، سنگ آهن و تیتانیوم، همچنین مطالعات دیگری در زمینه فرآوری محصولات فولادی در برخی دیگر از نقاط محروم استان انجام شده است.

صادرات

وی درخصوص برنامه های صادراتی شرکت اظهار داشت: با اینکه از پارسال با اعمال ممنوعیت های صادراتی، مجوزهای صادراتی شرکت لغو شده، اما به دنبال صادرات دست‌کم ۵۰۰ هزار تنی کنسانتره هستیم، زیرا برای تامین بخشی از قطعات و تجهیزات خود نیازمند تامین ارزی هستیم.

میرزایی که کار خود را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین آغاز کرده، دارای سوابقی همچون مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره)‌ استان های کرمان و قزوین، مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کرمان، عضو هیات مدیره شرکت زغال سنگ البرز مرکزی و عضو هیات مدیره موظف شرکت گهر زمین است.

 

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها