|
کدخبر: 112335

زنگ خطر در این بازار به صدا درآمد!

رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نسبت به سال قبل، قیمت زعفران جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.

اصناف زنگ خطر در این بازار به صدا درآمد!

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

او با اشاره به اینکه قیمت فعلی زعفران جوابگوی هزینه‌های تولید نیست، افزود: با توجه به افزایش ۳ تا ۴ برابری هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت، قیمت زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهش داشته است.

میری ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، مشکلات کم آبی و اراضی کوچک در خراسان شمالی انتظار می‌رود که از محصول زعفران حمایت شود تا کشاورزان مجبور به درآوردن پیاز زعفران نشوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۹۲ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، بیان کرد: با توجه به اختصاص رتبه نخست تولید زعفران به ایران، مدیریت بازار‌های جهانی و حمایت از بخش کشاورزی و صادرکنندگان امری مهم به شمار می‌رود تا خریداران با نرخ واقعی محصول خود را خریداری کنند، در غیر این صورت کشاورزان بیکار می‌شوند.

عضو شورای ملی زعفران از رشد ۵ درصدی صادرات زعفران در خرداد نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر پذیری این موضوع در بازار داخل، تقاضایی برای خرید زعفران از سوی کشور‌های صادرکننده زعفران وجود ندارد.

میری در پایان تصریح کرد: با توجه به تاثیر پذیری شیوع ویروس کرونا در بازار داخل و جهانی انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر این ویروس رخت ببندد تا شاهد رونق بازار زعفران باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر