|
کدخبر: 104439

رصد و پایش برنج، شکر و ۳ محصول منتخب در هفته جاری

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان محصولات لوازم خانگی، لاستیک خودرو، شکر، برنج و نهاده‌های دامی بعنوان کالاهای اولویت دار نظارتی در هفته منتهی به ۲۸ خرداد ماه معرفی کرد.

اصناف رصد و پایش برنج، شکر و ۳ محصول منتخب در هفته جاری

سید جواد احمدی گفت: بازرسان این سازمان به همراه بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها در راستای سیاست‌های کنترلی و نظارتی معمول و همیشگی به منظور آرام‌سازی فضای بازار، در هفته پیش رو رصد و پایش محصولات لوازم خانگی شامل یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی، لاستیک خودروسواری سبک و سنگین، شکر، برنج و نهاده‌های دامی از قبیل کنجاله، سویا و ذرت را در اولویت بازرسیهای نظارتی خود قرار می‌دهند.

 

وی در تشریح اقدامات اجرایی برای نظارت بر بازار کالا و خدمات اولویت دار، گفت: این امر به طور مستمر و با همکاری سایر دستگاه‌ها و برگزاری گشتهای مشترک تعداد زیادی بازرسی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان و مراقبت از بازار تامین و نظارت بر توزیع ۱۷ قلم کالای اساسی از قبیل تخم‌مرغ، برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز و...، برای ساماندهی بازار مصرف در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه بازرسی اردیبهشت ماه امسال بیان کرد: بنابر آمار ارائه شده از سوی سازمان‌های صمت استانها، ۱۷۷ هزار و ۵۳۴ بازرسی صرفا در خصوص کالاهای اولویت دار از واحدهای صنفی و غیرصنفی درسراسر کشور انجام شده و در همین راستا برای ۷ هزار و۴۴۶ متخلف تشکیل پرونده شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را بالغ بر یک هزار و ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: تمامی پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی و صدور حکم به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر