|
کدخبر: 129960

کارمند خوب دورکار را چطور استخدام کنیم؟

خبر خوب این است که امروزه خیل عظیمی از افراد متقاضی دورکاری هستند. بخش بزرگی از متقاضیان کار به دورکاری روی آورده‌اند تا علاوه بر تامین نیازهای اقتصادی سلامت و ایمنی‌شان را حفظ کنند.

استخدام  کارمند خوب دورکار را چطور استخدام کنیم؟

استخدام کارمندان حرفه‌ای یکی از پیچیده‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکاری است اما وقتی تصمیم می‌گیرید افراد را از راه دور استخدام کنید کار پیچیده‌تر می‌شود. در این رابطه به روشی متفاوت نیاز است. به‌دلیل ایجاد تغییرات عظیم در نیروی کار جهان، محیط کار آنلاین رشد زیادی کرده و هرگز تاکنون شرایط برای ایجاد و گسترش نیروی دورکار مثل امروز فراهم نبوده است.

خبر خوب این است که امروزه خیل عظیمی از افراد متقاضی دورکاری هستند. بخش بزرگی از متقاضیان کار به دورکاری روی آورده‌اند تا علاوه بر تامین نیازهای اقتصادی سلامت و ایمنی‌شان را حفظ کنند.

اگر می‌خواهید کارمندان دورکار استخدام کنید توصیه‌های زیر را مطالعه کرده و اجرا کنید.

۱- مزایایی که کارمندان واقعا می‌خواهند را فراهم کنید

ارائه مزایای خوب- پرداخت حقوق بالاتر از حد متوسط، سفر، ساعات کار انعطاف‌پذیر، تعطیلات نامحدود و...- یکی از راه‌هایی است که می‌توانید نظر متقاضیان کار را جلب کنید و مدت همکاری افراد با کسب‌وکارتان را بیشتر کنید. شرکت‌هایی که می‌توانند با برگزاری جلسات آنلاین پیشرفت کنند نیازی به حضور کارمندان در دفتر کارشان نخواهند داشت. با وجود این، اگر کارمند دورکاری را استخدام کنید و بخواهید او را به ماموریت خارج از کشور بفرستید باید هزینه حمل‌ونقل و اقامتش را بپردازید. در آگهی استخدام مزایای هر موقعیت شغلی را برجسته کنید. اگر نمی‌دانید چه مزایایی را حذف یا اضافه کنید با همکاران‌تان مشورت کنید.

۲- وجود ویدئویی کوتاه در رزومه کاری

به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار باید رفتار شخصی و واقعی متقاضیان کار را بسنجید. می‌توانید از متقاضیان کار بخواهید در ویدئویی دو تا سه دقیقه‌ای از خصوصیات فردی، مهارت‌های ارتباطی و شغلی‌شان بگویند. این کار علاوه بر ایجاد تاخیر در ارسال رزومه‌ها زمان لازم برای ایجاد زیرساخت برگزاری مصاحبه آنلاین را فراهم می‌کند. دستورالعملی برای ضبط ویدئو صادر کنید تا متقاضیان کار براساس آن عمل کنند. افرادی که براساس دستورالعمل عمل نکنند حذف می‌شوند تا روی بهترین متقاضیان متمرکز شوید.

۳- به اشتراک گذاشتن دیدگاه شرکت

بخشی از موفقیت کسب‌وکارتان به این بستگی دارد که با کسانی کار کنید که به شما و شرکت‌تان باور داشته باشند. اگر کارمندانی را استخدام کنید که به دیدگاه شرکت‌تان اعتقاد نداشته باشند و تنها به فکر دریافت حقوق باشند بعد از مدتی کوتاه تنهایتان خواهند گذاشت. کارمندان دورکارتان باید به دیدگاه شرکت احترام بگذارند. پیش از استخدام کارمندان دورکار باید درباره دیدگاه شرکت با آنها گفت‌وگو کنید. بهترین کار این است که شخصیت و توانایی‌های متقاضیان کار را در حین گفت‌وگوی آنلاین و تماشای ویدئو بسنجید.

۴- استفاده کردن از سیستم ردیابی متقاضیان

اگر حجم زیادی از درخواست‌های استخدام واجدین شرایط به دست‌تان رسیده باید بدون اتلاف وقت و استفاده از سیستم ردیابی متقاضیان بهترین‌ها را انتخاب کنید. این سیستم کمک می‌کند فهرستی از متقاضیان واجد شرایط تهیه و رزومه کاری‌شان را بررسی کنید.

پیش از آغاز دوران دیجیتال، کارفرمایان زیر حجم انبوهی از رزومه‌های ارسالی غرق می‌شدند و توانایی انتخاب کارمند حرفه‌ای و کارآمد را از دست می‌دادند اما امروزه با استفاده از سیستم ردیابی متقاضیان (ATS) می‌توان اطلاعات شخصی و توانایی‌های متقاضیان را ساماندهی و به سادگی افراد مورد نظر را برگزید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها