|
کدخبر: 250083

مبلغ وام نهضت ملی مسکن مشخص شد!

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد.

اخبار مبلغ وام نهضت ملی مسکن مشخص شد!

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

میزان پرداختی در طرح نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکنبیش از ۱۰ هزار میلیاردتومان به سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شد .

وام برای طرح نهضت ملی مسکن

​طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۷ هزار و ۵۲۳ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۲ هزار و ۷۷۶ میلیاردتومان از محل تسهیلات به حساب سازندگان پرداخت شد.

میزان وام برای طرح نهضت ملی مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در آن بانک و پرداخت تسهیلات به سازندگان آماری را ارایه کرد.مدیرعامل بانک مسکن گفت: تاکنون حدود ۳۳۲ هزار و ۴۰۸ نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کردند که از این میزان ۲۰۸ هزار و ۹۵۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

شایان ادامه داد: جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن  ۱۳ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان است. از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۷ هزار و ۵۲۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و ۵ هزار و ۸۶۴ میلیاردتومان نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات نیز تاکنون ۲ هزار و ۷۷۶ میلیاردتومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۹ هزار و ۳۸۴ پروژه به تعداد ۱۶۲ هزار و ۲۱۸ واحد به بانک معرفی شد. از این تعداد تاکنون یکهزار و ۵۱۸ پروژه به تعداد ۴۴ هزار و ۶۰۸ واحد قراردادشان منعقد شده است.

وی مبلغ تسهیلات منعقد شده را ۱۳ هزار و ۱۵۹  میلیاردتومان عنوان کرد.

قیمت نهضت مسکن ملی افزایش پیدا کرد؟

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آخرین قیمت واحدهای نهضت مسکن ملی خبر داد و اعلام کرد که احتمال دارد قیمت آن در‌ آینده تغییر کند.

تاثیر مذاکرات برجامی بر بازار مسکن/قیمت خانه ارزان می شود؟

نهضت ملی مسکننهضت ملی مسکن با طرحهای قبل از آن مثل مسکن ملی و مسکن مهر متفاوت است. آن برنامه‌ها به این دلیل شکل عملیاتی مناسبی به خود نگرفتند که فاقد قوانین بالادستی بودند

 قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد متقاضیان بالقوه مسکن در انتظار نتایج مذاکرات وین هستند تا اقدام به خرید کنند، گفت: در صورتی که مذاکرات وین به نتیجه برسد در فاز اول احتمال کاهش نسبی قیمتها وجود دارد، سپس با توجه به اثرپذیری و اثرگذاری ۳۰ تا ۴۰ درصدی بخش مسکن بر اقتصاد کلان انتظار افزایش اشتغال و رشد درآمد خانوارها را داریم، بعد ممکن است قیمت مسکن مقداری افزایش یابد اما با درآمد خانوارها همتراز می‌شود.

ایرج رهبر اظهار کرد: مساله بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت مسکن نسبت مستقیم با اقتصاد کلان کشور دارد. بر این اساس اگر تحریم ها رفع شود و مذاکرات وین به نتیجه برسد در اقتصاد کشور تحول ایجاد می‌شود. بخش مسکن نیز با توجه به تاثیر ۳۰ تا ۴۰ درصد بر اقتصاد کشور رونق پیدا می‌کند.

به نقل از ایسنا، محمود محمود زاده با اشاره به قیمتی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود بیان کرد: این قیمت، صرفا مربوط به هزینه ساخت است و نهایی نیست؛ قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

منبع: گسترش نیوز

ارسال نظر