|
کدخبر: 223148

ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین یکی از بهترین و امن ترین روش هایی است که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته استفاده می شود. در گذشته از روش های مانند دندان مصنوعی برای پر کردن جای خالی دندان ها استفاده می شد اما امروزه روش ای مانند کاشت ایمپلنت دندان برای فک بالا و فک پایین می تواند ظاهر بسیار عالی و عملکرد بسیار عالی برای بیمار فراهم کند. در این مقاله قصد داریم به ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بپردازیم.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان دارای تاثیر بسیار بالایی است و محبوبیت زیادی بین بیماران پیدا کرده است به این علت است که ایمپلنت درون استخوان فک بیمار قرار گرفته می شود و به همین علت ایمپلنت ها مانند ریشه دندان درون استخوان فک عمل می کند. زیرا ایمپلنت یک پایه ای بسیار مستحکم و با دوام است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و ظاهری بسیار طبیعی و زیبا برای فرد فراهم می کند.

ممکن است کسی نتواند فرق بین ایمپلنت دندان و دندان طبیعی فرد را بشناسند زیرا دارای ظاهری بسیار طبیعی و زیبا خواهد شد. ایمپلنت به روش های مختلفی انجام می شود که اگر ایمپلنت سنتی انجام دهید ممکن است دوره بهبودی شما کمی طولانی شود. اما اگر از روش هایی مانند ایمپلنت دیجیتال برای ایمپلنت فک بالا و فک پایین استفاده کنید ممکن است مدت زمان بهبودی شما کاهش یافته و زودتر  پروسه درمان را بگذرانید.

ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از روش هایی که می تواند جایگزین ریشه دندان شود ایمپلنت دندان است. ایمپلنت شباهت بسیار زیادی به پیچ دارد که از جنس تیتانیوم ساخته شده است. ایمپلنت که شبیبه به استوانه ای فلزی است باید درون استخوان فک قرار داده شود.

در صورتی که استخوان فک دارای تراکم و کیفیت خوبی باشد و گیر کافی داشته باشد ایمپلنت به خوبی درون استخوان فک ثابت می ماند. دوره بهبودی و جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک تقریبا 3 ماه به طول می انجامد تا استخوان اطراف ایمپلنت ساخته شده و با یک دیگر همجوشی پیدا کند. زمانی که استخوان فک با ایمپلنت به خوبی جوش می خورد اتصالی قوی به وجود می آید تا بتواند تحمل روکش ایمپلنت را داشته باشد و روکش توسط اباتمنت به آن متصل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ایمپلنت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان به گونه ای است که باید جراحی صورت بگیرد و لثه بیمار شکاف داده شود تا دید کافی به استخوان فراهم شود و دسترسی پزشک به استخوان فک مناسب باشد. البته اگر از روش های پیشرفته تر استفاده شود متخصص ایمپلنت با استفاده از روش پانچ می تواند کاشت ایمپلنت را انجام دهد.

پزشک ابتدا یک تصویر سه بعدی تهیه می کند تا بتواند یک دید سه بعدی از موقعیت استخوان داشته باشد.  پزشک باید با انتخاب یک ایمپلنت با قطر و طول مناسب آن را در جهت و مکان صحیح درون استخوان فک بکارد. در صورتی که پزشک از روش پانچ استفاده کند دیگر نیازی به برش لثه و استفاده از بخیه و تیغ جراحی نیست. در صورتی که مرحله برش لثه و ایجاد شکاف حذف شود التهاب، تورم و درد در کاشت ایمپلنت دندان کمتر خواهد شد.

تعداد ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین باید چگونه باشد؟

استفاده از کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین برای زمانی است که هیچ دندانی در دهان بیمار وجود نداشته باشد. انسان ها دارای 32 دندان هستند که 4 عدد از آن ها دندان عقل هستند که نمی توان برای آن ها از دندان مصنوعی استفاده نمود. این بدین معنی است که بیشترین تعداد دندانی که در حین ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین استفاده می شود 28 دندان است. اما واقعیت این است که انسان می تواند با استفاده از 20 دندان امورات زندگی خود در حیطه غذا خوردن را تامین کند.

ایمپلنت

یکی دیگر از عواملی که می تواند در تعیین تعداد ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشد میزان تحلیل استخوان و تحلیل لثه است. در صورتی که لثه و استخوان فک تحلیل رفته باشد استفاده از ایمپلنت برای بیمار بسیار سخت می شود.  البته در این صورت پزشک می تواند از روش پیوند استخوان استفاده کند. برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین می توان از 4 تا 8 ایمپلنت استفاده نمود و سپس بر روی آن ها روکش ایمپلنت را قرار داد. تعداد دقیق ایمپلنت ها باید با توجه به میزان تراکم و کیفیت استخوان فک هر فرد تعیین شود.

اغلب افراد به دلیل زیبایی که دندان های بالا در ظاهرشان دارند مایل به استفاده ازایمپلنت کامل برای فک بالای خود هستند. به همین علت باید نحوه کاشت ایمپلنت و موقعیت ایمپلنت به خوبی مورد بررسی قراربگیرد. زیرا دندان هایی که در فک بالا ایمپلنت می شوند دارای جذابیت و تاثیر زیادی بر زیبایی فرد دارد. برای این کار باید دندان های فک بالا کاملا کشیده شود و در صورتی که استخوان فک از تراکم کافی برخوردار است بلافاصله ایمپلنت ها کاشته شود. پس از آن که ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش خورد باید قالبی از روکش ها بر روی آن قرار بگیرد. این روکش ها یا دندان مصنوعی که باید بر روی ایمپلنت قرار بگیرد در ازامایشگاه ساخته می شود و توسط متخصص ایمپلنت بر روی دندان ها سوار می شود.

ایمپلنت

دندان های پایین را می توان راحت تر از دندان های بالا با استفاده از ایمپلنت فوری کاشت کرد. تراکم عصبی در بخش جلویی فک پایین کمتر است و به راحتی با استفاده از تکنیک ایمپلنت فوری تاج فوری بر روی پایه ایمپلنت کاشت می شود. در فک بالا یا فک پایین در صورتی که تراکم استخوان فک کافی نباشد ابتدا باید جراحی های تکمیلی مانند سینوس لیفت و پیوند استخوان انجام شود سپس اقدام به کاشت نمود.

پس از ایمپلنت بهتر است مراقبت های لازم را انجام دهید تا کاشت ایمپلنت شما با موفقیت روبرو شود و دچار شکست نشود. اوردنچر یک درمان برای ایمپلنت فک بالا و پایین است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

اوردنچر

ارسال نظر