|
کدخبر: 208495

واکسن برکت | عوارض واکسن برکت

این 5 کشور از ایران واکسن برکت می خرند | آمار کرونا امروز 20 مهر

5 کشور دنیا از ایران واکسن برکت می خرند. رئیس گروه دارویی برکت می گوید: واکسن برکت به 5 میلیون نفر تزریق شده است.

اخبار این 5 کشور از ایران واکسن برکت می خرند | آمار کرونا امروز 20 مهر

 

مه شو : 5 کشور دنیا از ایران واکسن برکت می خرند. رئیس گروه دارویی برکت می گوید: واکسن برکت به 5 میلیون نفر تزریق شده است. وی می گوید تا کنون مرگ مرتبط با واکسن برکت رخ نداده است. اکبر برندگی می گوید : نیکاراگوئه ، ونزوئلا ، فیلیپین ، تایلند و پاکستان درخواست واکسن برکت داده اند.

کدام کشورها از ایران واکسن برکت می خرند؟

اکبر برندگی در حاشیه حضور در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما درمصلای تهران درباره گروه دارویی برکت اظهار داشت: در مجموع ۷۰۰ قلم دارو در گروه دارویی برکت تولید می‌کنیم و شرکت صادراتی داریم که حوزه فعالیتش کشورهای منطقه مانند افغانستان، سوریه، عراق، لبنان و حوزه CIS است و در فیلیپین، بنگلادش، اوکراین و قاره آفریقا در حال ثبت دارو هستیم. هدف صادراتی سال به سال افزایش می‌یابد و در سال ٩٩ بیش از ٤ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: در مجموعه گروه دارویی برکت تنها سایت واکسن، بیوسان بود اما باشروع کرونا این نیاز حساس شد که در کشور باید واکسن تولید کنیم زیرا احساس می‌کردیم که در آینده که واکسن در جهان تولید می‌شود به دلیل تحریم‌ها به ما واکسن نخواهند داد، بنابراین مطالعات واکسن را شروع کردیم و با فاصله زمانی بسیار کم توانستیم مطالعات حیوانی واکسن رابه اتمام برسانیم و مجوز فاز بالینی را بگیریم.

تولید 13 میلیون دوز واکسن برکت

برندگی گفت: مطالعات نشان داد که واکسن برکت در نژاد و قومیت‌های مختلف کشور ایجاد حساسیت نمی‌کند و بنابر مستندات ارائه شده به وزارت بهداشت، در اواسط فاز سوم مجوز مصرف اضطراری گرفتیم و بیش از ۱۳ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و ۸ میلیون دوز نیز تحویل وزارت بهداشت داده شده است.

واکسن برکت را در سازمان جهانی بهداشت ثبت می کنیم

رئیس گروه دارویی برکت با بیان اینکه واکسن برکت به ۵ میلیون نفر تزریق شده و مرگ مرتبط با واکسن نیز رخ نداده است، خاطرنشان کرد: ابتدا واکسن را در سازمان جهانی بهداشت ثبت می‌کنیم و در صورت رفع نیاز داخل، صادرات خواهیم داشت. الان نیکاراگوئه ، ونزوئلا ، فیلیپین ، تایلند و پاکستان درخواست خرید واکسن برکت را داده‌اند و تعداد زیادی درخواست از سایر کشورها نیز به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل شده و در صورت رفع نیاز به کشورهای دیگر صادرش می‌کنیم./ تسنیم

 

آمار کرونا امروز سه شنبه 20 مهر

وزارت بهداشت، آمار فوتی‌های کرونا امروز ۲۰ مهرماه را ۲۱۳ نفر اعلام کرد که به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۲۳ هزار و ۸۱ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۶۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۸۵ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۲۴۹ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۳۱۵ هزار و ۱۵۳ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۱۱ هزار و ۵۵۶ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد چهار هزار و ۶۵۷ در یک روز به تعداد چهار میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۶۴ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ۲۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۷۳۴ هزار و ۶۱۱ نفر (۴۰۶ نفر)

۲. برزیل ۶۰۱ هزار و ۲۶۶ نفر (۲۱۹ نفر)

۳. هند ۴۵۰ هزار و ۹۹۱ نفر (۱۷۷ نفر)

۴. مکزیک ۲۸۱ هزار و ۲۸۲ نفر (۸۶ نفر)

۵. روسیه ۲۱۵ هزار و ۳۷۲ نفر (۹۵۷ نفر)

۶. پرو ۲۰۰ هزار و ۷۵۰ نفر (۳۹ نفر)

۷. بریتانیا ۱۹۹ هزار و ۶۴۱ نفر (۲۶ نفر)

۸. اندونزی ۱۴۲ هزار و ۶۱۲ نفر (۶۶ نفر)

۹. ایتالیا ۱۳۷ هزار و ۱۱۸ نفر (۵۰ نفر)

۱۰. کلمبیا ۱۳۰ هزار و ۷۹۰ نفر (۳۰ نفر)

ارسال نظر