|
کدخبر: 270781

۲۰ درصد ظرفیت پذیرش پزشکی به بومی ها اختصاص پیدا می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی گزینی شود و امسال نیز ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به بومی ها اختصاص داده ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار و خدمت رسانی کنند.

دکتر بهرام عین‌الهی پیش از ظهر امروز ۲۱ مردادماه در جلسه شورای اداری انار در محل فرمانداری این شهرستان ضمن گرامی داشت شهدا به ویژه شهدای بخش سلامت اظهار کرد: ۴۳ سال است که ایران اسلامی در مقاومت به سر می برد؛ ۸ سال در دوران دفاع مقدس از بهترین جوانان ایران در جنگ با دشمن شهید شدند.

وی افزود: پس از آن تحریم ها و محاصرات اقتصادی دشمن علیه ایران اجرا شد و تلاش دشمن در براندازی ایران اسلامی است امّا مردم و ملت ایران مقاومت می کنند که این مقاومت ستودنی است. 

عین الهی بیان کرد: روز به روز این مقاومت در حال افزایش است به طوری که در حوزه های نظامی  پزشکی و سلامت در بهترین موقعیت منطقه قرار داریم؛ که این قدرت در سایه شهدا و مقاومت به دست آمده است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: کرونا برای همه جهانیان بروز کرد اما ایران اسلامی در این جنگ موفق عمل کرده و در ۶ سویه تاکنون ۹۶ درصد ایرانیان واکسن نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم را تزریق کردند در حالی که در کشورهای پیشرفته آمریکا و اروپا روزانه بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دهند. 

عین الهی با اشاره به اینکه در جنگ با کرونا ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در ایران تقدیم شد افزود: رویح ایثارگری در کشور وجود دارد و که جمهوری اسلامی را به مقصد می رساند. 

وی تصریح کرد: باید بدانیم که هنوز در جنگ اقتصادی قرار داریم همه باید نقشی در مقاومت ایفا کنیم. 

وزیر بهداشت گفت: حضور دولت در مناطق مختلف کشور رفع مشکلات را در بر دارد، روال فعلی دولت در تخصیص اعتبارات و تصویب مصوبات به این شکل است که از قبل از سفر برنامه ریزی ها جهت رفع مشکلات توسط مسئولان شهرستان ها با معاون اجرایی رییس جمهور انجام می شود و تخصیص اعتبارات صورت می گیرد. 

عین‌الهی با اشاره به اینکه بودجه ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(ع) انار تخصیص و مصوب شده و پرداخت می شود گفت: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی گزینی شود و امسال نیز ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به بومی ها اختصاص داده ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار و خدمت رسانی کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها