|
کدخبر: 256669

ادعای جدید وزیر بهداشت درباره جایگاه ایران در رشته های پزشکی

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در بسیاری از رشته‌های پزشکی جایگاه اول منطقه را دارد، گفت: باتوجه به پیشرفت های رشته های مختلف علوم پزشکی باید با برنامه ریزی های مناسب از جمله تقویت کنفرانس های بین المللی به مرجعیت علمی برسیم، استعدادهای پزشکی ایران در منطقه، بی نظیر است.

اجتماعی ادعای جدید وزیر بهداشت درباره جایگاه ایران در رشته های پزشکی

دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار با مدیران انجمن های علمی گروه پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: بعد از انقلاب علوم پزشکی وضعیت بسیار خوب و جایگاه مناسبی داشته و یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت های پزشکی است که باید از همه دانشمندان کشور تشکر کنیم. در بسیاری از رشته های پزشکی در منطقه، جایگاه اول را داریم.

وی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب، دستورات مدیران، روسا و وزرا باید اجرا می شد و کارکنان آنها موظف به اجرای دستورات وی بودند اما امروزه رهبری در مدیریت و مشارکت دینفعان و صاحبان فرآیند در همه امور، باعث موفقیت مدیران و سیستم ها می شود.

وی افزود: دیدگاه ما این است که انجمن های علمی با طرح ها و برنامه ها، نظرات و مشاوره هایی که ارائه می دهند، می توانند در موفقیت بیشتر رشته های خودشان، سایر رشته ها و وزارت بهداشت سهیم باشند و معاونت های وزارت بهداشت باید از توان و ظرفیت انجمن های علمی، استفاده بهینه کنند و کارشناسان وزارت بهداشت نباید سدی برای مشارکت بیشتر این انجمن ها در حوزه سلامت کشور باشند بلکه باید تسهیل گر باشند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از سالهای گذشته، دست های پلیدی به دنبال تخریب جایگاه جامعه پزشکی به عنوان یکی از نقاط قوت نظام است البته در برخی موارد، این تخریب توسط اعضای جامعه پزشکی رخ می دهد و نباید با برخی رسانه ها، فضای مجازی و افراد ناآگاهی که به جامعه پزشکی می کنند، همگام شویم. خط قرمز ما، توهین به جامعه پزشکی است. تعداد بسیار محدودی از پزشکان ممکن است تخلفاتی داشته باشند اما اکثریت آنها، صادقانه خدمتگزار مردم هستند و این را در کرونا نشان دادند.

دکتر عین اللهی افزود: کرونا امتحانی برای جامعه پزشکی بود البته در دوران دفاع مقدس، ایثارگری جامعه پزشکی را دیده بودیم اما در کرونا نیز دوباره اثبات شد و علیرغم تخریب هایی که قبل از کرونا می شد اما توانست به جایگاه واقعی خود نزد مردم برگردد. یکی از نقش های مهم انجمن های علمی گروه پزشکی، حفظ جایگاه پزشکان و قداست پزشکی است. اگر در یک انجمن به تعداد کمتر از انگشتان یک دست، فرد متخلف وجود دارد، انجمن ها این افراد را هدایت و راهنمایی کنند.

وی گفت: یکی از نقش های مهم انجمن های علمی گروه پزشکی، برنامه ریزی برای آینده کشور و رشته های پزشکی است. در سطوح مختلف انجمن علمی، کار کرده ام و مشکلات آنها را به خوبی می دانم و در جهت حل مشکلات آنها حرکت می کنیم. یکی از برنامه های ما در وزارت بهداشت استفاده از توان و ظرفیت انجمن ها است و وزارت بهداشت دست یاری به سوی انجمن ها دراز می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها