|
کدخبر: 260145

مددجویان کمیته امداد رایگان بستری می شوند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به کاهش فرانشیز اقشار کم درآمد، از رایگان شدن هزینه بستری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

اجتماعی مددجویان کمیته امداد رایگان بستری می شوند

پازل خدمت‌رسانی در بیمه سلامت با پیگیری و حمایت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید هیئت دولت تکمیل شد تا به این ترتیب، کام اقشار کم‌برخوردار در دریافت خدمات سلامت «شیرین» شود. وجود دغدغه خدمت‌رسانی بیشتر، موجب شد تا گام مهم دیگری در کاهش فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان کم‌برخوردار برداشته شود و سهم پرداخت از جیب به حداقل رسیده و حتی در مواردی رایگان شود.

اگر پوشش همگانی و رایگان درمانی افراد کم‌برخوردار، اولین خبر خوش دولت مردمی در سال ۱۴۰۱در مقوله درمان محسوب شود به جرئت می‌توان گفت که «کاهش فرانشیز» اقشار کم درآمد دومین خبر خوشی است که موجبات شادمانی این قشر از جامعه را فراهم کرده است.

دکتر محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به تغییرات صورت گرفته در فرانشیز پرداختی، اشاره و اظهار کرد:‌ بر اساس بند (د) تبصره ۱۴مقرر شده است تا سه دهک پایین درآمدی جامعه نسبت به سال گذشته میزان پرداخت هزینه سلامت ثابت و بدون تغییر را داشته باشند. تحقق این مهم، نیازمند این است که فرانشیز دریافتی آنها نسبت به سال ۱۴۰۰کاهش پیدا کند. بر همین مبنا مقرر شده است تا فرانشیز بستری سه دهک پایین جامعه در سال ۱۴۰۱، از ۱۰درصد به ۵درصد و فرانشیز خدمات سرپایی از ۳۰درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. در این صورت پرداخت از جیب این سه دهک در سال جاری کاهش پیدا کرده و در نهایت جمع پرداختی آنها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نمی‌کند. کاهش فرانشیز پرداختی، گام بسیار بزرگی است که به منظور خدمت‌رسانی بیشتر درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: برای گروه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هم کاهش بیشتری در نظر گرفته شده است که با رعایت نظام ارجاع، در بخش بستری فرانشیز برای این افراد رایگان شده و در بخش سرپایی به ۱۵درصد رسیده است. به عبارت دیگر، فرانشیز این سه دهک در بخش سرپایی و بستری کاهش پیدا کرده و افرادی که جز سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، حتی نسبت به این سه دهک پایین جامعه کاهشی پرداخت از جیب بیشتری خواهند داشت به گونه‌ای که میزان فرانشیز پرداختی آنها به حداقل برسد.

منبع: ایسکا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها