|
کدخبر: 267355

امنیت خط قرمز دستگاه عدلیه است

دادستان مرکز استان در ساوه: اگر فردی به عنوان مالک یک سگ، در بین عموم مردم حیوان خود را ظاهر کند و وسیلۀ ایجاد مزاحمت و تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، در صورت ارائه گزارش، دادگستری با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

اجتماعی امنیت خط قرمز دستگاه عدلیه است

قربانی گفت: هر کسی با هر انگیزه‌ای بدنبال اخلال در امنیت مردم باشد، با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

او افزود: امنیت خط قرمز دستگاه عدلیه است، و افرادی که امروز به اتهام اخلال در نظم عمومی و قدرت نمایی با چاقو و یا به هر نحوی امنیت عمومی را مختل کردند باید منتظر صدور حکم در محاکم و اجرای مجازات با قاطعیت باشند، ضمن اینکه این افراد محروم از ارفاقات قانونی هستند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: یکی از مصادیق حقوق عامه، احساس آرامش و امنیت مردم است که از تکالیف مراجع قضایی و امنیتی محسوب می‌شود.

قربانی در خصوص وظائف شهرداری‌ها در جمع آوری سگ‌های ولگرد در شهر‌ها نیز افزود: شهرداری‌ها مکلف هستند نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد با رعایت حقوق حیوانات اقدام کنند و اگر ترک فعلی نسبت به این موضوع رخ دهد، قطعا باید جوابگو باشند.

او ادامه داد: اگر فردی به عنوان مالک یک سگ، در بین عموم مردم حیوان خود را ظاهر می‌کند و وسیلۀ ایجاد مزاحمت و تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، در صورت ارائه گزارش، دادگستری با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

دادستان اراک همچنین در خصوص سگ گردانی نیز توضیح داد: صرف سگ گردانی در قانون جرم انگاری نشده است و اگر همین موضوع، وسیلۀ تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب برهم زدن نظم و ایجاد مزاحمت برای مردم شود، جرم است و صاحب آن باید تحت تعقیب قرار بگیرد.

قربانی اضافه کرد: در این زمینه اشخاص و حتی مرجع انتظامی بدون حضور افراد نیز می‌تواند، موضوع را رأسا به دادستان‌های شهرستان‌های استان گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها