|
کدخبر: 265051

کشف احتکار هزار میلیاردی

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف احتکار کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به میزان ۷۵۳ تن به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سطح کشور خبر داد.

اجتماعی کشف احتکار هزار  میلیاردی

سردار غلامرضا رضائیان اظهار داشت: در راستای رسیدگی به مطالبات و گزارشات مردمی مبنی بر مقابله جدی با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور، موضوع برخورد با محتکران و اخلالگران به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی ۴۸ ساعت گذشته با تشکیل بیش از یک هزار گروه مشترک با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی از ۳ هزار و ۹۳۷ انبار و مرکز نگهداری و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور مردم بازدید و ۵۱ انبار احتکار و مرکز متخلف توزیع کالا‌های اساسی را در سطح کشور شناسایی و پلمب کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این انبار‌ها و مراکز توزیع کالا مقدار ۷۵۳ تن انواع کالای اساسی احتکاری، از قبیل برنج، قند و شکر، روغن خوراکی، گندم، خرما و خشکبار، دو هزار و ۷۸۵ عدد انواع لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ۱۴ هزار و ۵۷۳ عدد انواع دارو و... را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در برآورد‌های اولیه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، یادآور شد: در این راستا تعداد ۳۴۱ خودرو توقیف و ۴۹۰ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار رضائیان در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در خصوص احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالا‌های قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها