|
کدخبر: 264517

کشف احتکار ۶۴۴ میلیاردی

هزار و ۱۲۴ تن کالای احتکار شده، براساس پایش‌های اطلاعاتی نهاد‌های نظارتی و انتظامی کشف شد.

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از کشف ۶ هزار و ۱۲۴ تن کالای احتکار شده خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی کالا‌های احتکاری کشف شده در استان کرمان ۶۴۴ میلیارد ریال بوده و در این رابطه ۱۸ متهم نیز تحت تعقیب قرار گرفته اند.

دادخدا سالاری با اشاره به دغدغه‌های مدعی العموم در راستای امنیت اقتصادی مردم و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی، خاطرنشان کرد: در این راستا سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی ۴۸۵ تن روغن، ۷۰۰ تن نهاد‌های دامی، ۱۳ تن آرد یارانه ای، ۲ تن شیرخشک و ۵ تن برنج یارانه‌ای کشف کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به اقدامات مقابله‌ای در راستای مبارزه با احتکار اشاره کرد و گفت: سازمان اطلاعات سپاه نیز ۸۸۹ تن روغن، ۱۲ تن آرد یارانه ای، ۴ هزار تن نهاد‌های دامی، ۱۴ تن برنج یارانه‌ای و ۴ تن شکر یارانه‌ای را با صدور دستورات قضایی کشف کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان عنوان کرد: کالا‌های احتکاری مکشوفه از سوی سازمان‌های نظارتی، بلافاصله پس از کشف و با صدور احکام قضایی با قیمت مصوب در بازار توزیع شده است تا از کمبود این موارد در بازار جلوگیری شود.

سالاری تاکید کرد: در راستای نظارت مدعی العموم بر بازار و جلوگیری از احتکار کالا‌های اساسی، شخصا از انبارها، مراکز پخش مواد غذایی، عمده فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالا بازدید کرده ام و بازار مورد نظارت میدانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: نظارت بر بازار در راستای دغدغه عمومی مردم و به منظور بررسی کمبود‌های احتمالی در بازار و رفع این کمبود‌ها صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان‌های نظارتی در حوزه اصناف از جمله تعزیرات حکومتی باید با جدیت بیشتری به اجرای ماموریت‌های خود در برهه کنونی بپردازند، تاکید کرد: دستگاه قضایی با هرگونه سوء استفاده از حقوق عمومی از جمله در حوزه بازار با جدیت و قاطعیت برخورد کرده و اجازه نخواهد داد تعداد معدودی از افراد آرامش اقتصادی بازار را بر هم زده و موجب سلب آرامش عمومی شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها