|
کدخبر: 263710

اولویت دریافت واکسن آبله میمون با این افراد است

علیرضا ناجی گفت: زنان باردار، کودکان، کادر درمان و افرادی که با حیون آلوده در تماس هستند در اولویت واکسن آبله میمون قرار گیرند.

آبله میمون به کشورهای بیشتری نفوذ کرده است. تا همین چند روز پیش، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این بیماری در ۲۰ کشور شناسایی شد. حالا اما اعلام کرده که سه کشور دیگر نیز به این لیست اضافه شده‌اند. اما با افزایش موارد ابتلا آیا واکسن آبله میمون در دستور کار دولت‌ها قرار می‌گیرد؟

شمار مبتلایان به آبله میمون حالا به ۲۵۷ نفر رسیده است. ویروسی که موجب نگرانی برخی از مردم شده که آیا مانند کرونا همه‌گیر می‌شود یا نه.

سازمان بهداشت جهانی درباره میزان خطر این ویروس اعلام کرد: «اگر این ویروس فرصت این را داشته باشد که تبدیل به یک پاتوژن انسانی شود خطر آن بالاتر می‌رود. در این حالت به گروه‌های با خطر بالا مانند کودکان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف سرایت می‌کند و می‌تواند افزایش خطر داشته باشد.» (بی‌بی‌سی)

در ایران هم موارد مشکوک به آبله میمون شناسایی شدند. معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹ مورد مشکوک به ویروس آبله میمون در کشور شناسایی شده‌اند. البته کمال حیدری گفت که تست پنج مورد از آنها منفی بوده است.

چه کسانی باید واکسن آبله میمون بزنند؟

واکسن آبله تا ۸۵ درصد در برابر به آبله میمون ایمنی ایجاد می‌کند. اما چه کسانی در اولویت واکسن آبله میمون هستند؟

اخیرا علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌ شناسی  گفت: «در حال حاضر واکسیناسیون آبله میمون به صورت عمومی توصیه نمی‌شود. زیرا شیوع خیلی بالایی ندارد. اگر واکسن در دسترس قرار گیرد افراد در خطر باید برای واکسیناسیون در اولویت باشند.»

او ادامه داد: «زنان باردار، کودکان، افرادی که با حیون آلوده در تماس هستند و کادر درمان و اعضای خانواده‌ای که با افراد مبتلا به این بیمای تماس دارند، باید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.»

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر