|
کدخبر: 261439

این افراد واکسن سرخک بزنند

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون ۲۳۵ هزار غیر ایرانی در گروه سنی ۹ تا ۳۰ سال طی هفته های اخیر در کشور واکسن سرخک تزریق کرده‌اند و این بیماری تحت کنترل است.

اجتماعی این افراد واکسن سرخک بزنند

به گفته زهرایی، با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر خروج افغانستانی‌ها از کشورشان بیشتر شده و درصد زیادی از آنها که به ایران آمدند، ممکن است به سرخک مبتلا بوده و در نتیجه باعث شیوع این بیماری در کشور ما شده باشد، بیشتر مبتلایان به سرخک را گروه سنی زیر ۱۰ سال به‌ویژه زیر پنج سال اعلام کرد .

وی اظهارداشت: ضرورت دارد خانواده ها، واکسن سرخک فرزندان خود را در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی در ۲ نوبت تزریق کنند، حال ممکن است به دلیل همه گیری کرونا طی ۲ سال اخیر یا به دلایل دیگر، این گروه سنی واکسن را دریافت نکرده باشند که با توجه به اینکه در معرض شیوع بالای سرخک قرار دارند، باید واکسینه شوند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه‌های واکسیناسیون در کشور بر اساس عدالت‌محوری استوار است، اظهار داشت: اتباع غیر ایرانی نیز فرزندان خود را با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی در برابر بیماری سرخک واکسینه کنند.

زهرایی تاکید کرد: در جمعیت ایرانی کشور نیز هدف ما بیشتر بر مناطق دورافتاده و روستاها است زیرا در مناطق شهری که دسترسی آسان است، تقریباً بیشتر کودکان واکسینه می‌شوند. امروز، بیش از ۹۹ درصد کودکان در کشور واکسینه هستند، این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت پوشش بالای ۹۵ درصد واکسیناسیون را مطلوب تلقی می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر