|
کدخبر: 261408

گفت‌وگوی گسترش نیوز با یک عضو شورای شهر؛

شهردار تهران در ۲۰۰ روزچه کرد؟/ احیای ناوگان حمل و نقل شهری از رویا تا واقعیت

جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در رابطه با اقدامات۲۰۰ روزه شهرداری به گسترش نیوز گفت: در طول این مدت، اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت شهر تهران صورت گرفته که می توان به سامان دهی معتادین اشاره کرد.

اجتماعی شهردار تهران در  ۲۰۰ روزچه کرد؟/ احیای ناوگان حمل و نقل شهری از رویا تا واقعیت

اگرچه این روزها بنر های رنگارنگ شورای شهر برای طرح  ۲۰۰ روز خدمت برای مردم گوشه و کنار پایتخت به چشم می خورد. شوراییان هم خود را برای چنین اقدامی آن هم با گذشت هفت ماه  تحسین می کنند  و نواقص کار خود را در نظر نمی گیرند. اما چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟ 

جعفر شربیانی در رابطه با اقدامات صورت گرفته  در این بازه زمانی به گسترش نیوز گفت: یکی از این اقدامات۲۰۰ روزه، احداث بوستان‌های جنگلی هزار و ۲۵۰ هکتاری در برخی از نقاط تهران بوده، البته بسیاری از شهروندان از چنین فعالیت هایی بی‌خبر هستند.

ساماندهی معتادان متجاهر اقدامی دیر هنگام

وی  با اشاره به ساماندهی تعدای از معتادان طی ماه های گذشته، افزود: در هفت ماه گذشته، بیش از هفت هزار معتاد متجاهر شناسایی، پلمب ۲۹۱ مرکز خرید و فروش مواد مخدر ، ۴۱ خانه پلاک قرمز، همچنین آزادسازی ۸۰ درصدی دره فرحزاد و تاسیس کمپ ترک اعتیاد برای سالخوردگان، کودکان و بانوان انجام شد که این اقدام برای نخستین بار در تهران انجام می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه عنوان کرد: ۳۲ بازارچه میوه و تره‌بار احداث شد که با قیمتی حدود ۲۰ درصد ارزان تر از بازار محصولات خود را ارائه می‌دهند. همچنین افزایش ۳ برابری عرضه گوشت مرغ در این بازارچه‌ها ، زیر قیمت،از دیگر اقدامات این طرح۲۰۰ روزه  به شمار می آید. البته افزایش ۳ برابری درآمد فروشگاه‌های شهروند و استقبال شهروندان قابل اغماض نیست.

شربیانی گفت: در بخش واکسیناسیون کرونا، برای تمام مردم تهران به ویژه گروه‌های آسیب‌ پذیر، مانند کودکان کار، بی‌خانمان‌ها و اتباع خارجی فاقد شناسنامه و معتادان، ۷۲ مرکز واکسیناسیون ثابت و سیار علاوه بر ظرفیت های قبلی، ایجاد شده است.

او در ادامه گفت: فضای مناسبی در جهت کارآفرینی برای عرضه محصولات سه هزار و پانصد زن سرپرست خانوار که تولیدات خانگی دارند در جهت توانمند‌سازی کسب و کار‌های خانگی ایجاد شده است.

جعفر-شربیانی

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم مدیریت شهری جدید در حوزه اتوبوسرانی، تعویض مخازن گاز ۲۰۳ دستگاه اتوبوس گازسوز  بوده است که با توجه به صدور تاییدیه استاندارد آن‌ها، با اخذ معاینه فنی به چرخه بهره‌ برداری وارد می‌شوند.

اگر چه همچنان تسهیلات بافت فرسوده به یکی از معضلات شهروندان تبدیل شده و برای دریافت آن فراز و فرود های زیادی را باید طی کنند. اما شربیانی از افزایش این تسهیلات سخن به میان آورده که دریافت آن خود جای سوال دارد. به گفته وی: همچنین شهرداری تهران، قرارگاه جهادی مسکن برای پشتیبانی از ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی که ۲۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده قرار دارند را راه‌اندازی شده است.  افزایش تسهیلات بانکی برای  ساخت هر واحد در بافت‌های فرسوده از ۱۲۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این دوره ۲۰۰ روزه بوده است.

ضد و نقیض افزایش اتوبوس

شربیانی در ادامه صحبت هایش گفت: درحوزه حمل‌ونقل ترافیک، خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید، تعمیرات و احیای ۵۰۰ دستگاه از آن ها و همچنین امضای قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه  و در نهایت افزایش ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل بوده است. همچنین نوسازی بیش از ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، افتتاح ۳ ایستگاه جدید، یک تقاطع و ۶ ورودی مجزای ایستگاهی جدید در خطوط ۶ و ۷ مترو از جمله اقدامات بوده است.

اگرچه این عضو شورای شهر از اقدامات پر بار شهرداری می گوید اما سید محمد آقا میری، عضو شورای شهر تهران پیش از این به گسترش نیوز گفته بوددو هزار و چهارصد دستگاه اتوبوس سالم است الباقی از رده خارج شده یا نیاز به قطعه دارند. همچنین  قرارداد هزار دستگاه اتوبوس جدید بسته شده است، که در سریعترین زمان تحویل اتوبوس رانی داده می‌شود. البته قرار بر آن است که در سال جاری  دو هزار و ۷۰۰ دستگاه دیگر تحویل ناوگان اتوبوس رانی شود. برنامه‌ای که پیش رو داریم باید تعداد ناوگان اتوبوس رانی به ۹ هزار دستگاه برسد. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها