|
کدخبر: 259571

مهار کرونا از اقدامات اساسی دولت است

نیکزاد تصریح کرد: این کفایت و تدبیر مدیریتی سبب شده است انتظارات از این وزارتخانه در حوزه های مختلف افزایش یابد و این مسئله، مسئولیت شما را سنگین تر می کند.

اجتماعی مهار کرونا از اقدامات اساسی دولت است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی مهار کرونا را یکی از پنج اقدام اساسی دولت سیزدهم دانست و گفت: وزارت بهداشت با مهار کرونا ظرفیت و توان تخصصی و اجرایی خود را تا حد زیادی به اثبات رساند. به گزارش ایرنا، علی نیکزاد روز دوشنبه در مراسم هفته سلامت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت در دوره جدید مدیریتی خود در زمینه مقابله با همه گیری کرونا و واکسیناسیون اقدامات خوبی را جهادی و شبانه روزی انجام داده است.

وی با اشاره به فداکاری کادر بهداشت و درمان در همه گیری کرونا و تجلیل از مقام والای شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: این وزارتخانه ظرفیت و توان تخصصی و اجرایی خود را تا حد زیادی به اثبات رساند به نحوی که اکنون وقتی در افکار عمومی می‌خواهند پنج اقدام اساسی دولت سیزدهم در مدت کوتاه را بیان کنند، یکی از سرفصل‌های اصلی مربوط به مهار کروناست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مفهوم سلامت اعم از درمان و سلامت جسمی است و شامل هفت مولفه اساسی شامل سلامتی جسمی، سلامت شغلی، سلامت معنوی، سلامت ذهنی، سلامت عاطفی، سلامت محیط زندگی و سلامت اجتماعی است. این طیف وسیع، عموما در حوزه ماموریتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و ماموریت این وزارتخانه، وسیع و غیرقابل مقایسه با سایر حوزه ها در کشور است.

نیکزاد عدالت را از اولویت های حوزه سلامت دانست و افزود: عدالت در دسترسی به خدمات بهداشت و درمان از اولویت‌هاست. از جمله موارد مربوط به عدالت، دسترسی به پزشک متخصص در نقاط محروم، ظرفیت پزشکی و تامین سرانه کافی پزشک در کشور، عدالت در پرداخت به پزشکان، عدالت در پرداخت به کادر غیر پزشکی به ویژه پرستاران، خدمات پاراکلینیکی، بهیاران و بهورزان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر