|
کدخبر: 259194

کاهش مرگ و میر کرونایی در استان ها

در هفته ۱۱۵ همه‌گیری کرونا در ایران، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین و زنجان مرگ‌ومیر صفر کرونا را گزارش کرده‌اند.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته دوم اردیبهشت ماه  ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۱۵ همه‌گیری کرونا در کشور، نشان می‌دهد که افزایش بیماران بستری در هشت استان کشور و کاهش یا ایستایی موارد مثبت متوفی در ۲۶ استان کشور اتفاق افتاده است.

در عین حال در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور پنج هزار و ۷۲ نفر بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید در کشور در هفته اخیر یک هزار و ۷۷ نفر و تعداد موارد فوتی جدید ۱۱۸ نفر بوده است.

در استان تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۲۴۰ نفر، تعداد موارد بستری جدید در هفته اخیر ۱۹۶ نفر و تعداد موارد فوتی جدید در هفته اخیر ۲۳ نفر بوده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۴۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۸۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۱ هزار و ۲۳۵ دُز رسید.

اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد همچنین چهار شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها