|
کدخبر: 259002

تعویض پسماند خشک با کالای مصرفی

محمد هادی علی احمدی ، شهردار منطقه ۱۳از آغاز به کار پسماند مارکت خشک در فلکه دوم نیرو هوایی و تحویل کالای مورد نیاز شهروندان در ازای پسماند خشک خبر داد.

علی احمدی گفت : همسو با اهداف طرح کاپ و به منظور  جلب مشارکت شهروندان در کاهش پسماند ، در این محل پسماندهای خشک شهروندان از جمله دور ریختنی های پلاستیکی، شیشه، الکترونیکی، فلزی و … براساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران خریداری شده و معادل آن شهروندان می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از مارکت پسماند تهیه کنند.

شهردار منطقه ۱۳در ادامه افزود : بر اساس  آمار های رسمی حدود ۴۰درصد پسماندهای تولیدی شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست‌محیطی آنها ، شهرداری تهران در برنامه سوم توسعه شهری، تفکیک از مبدأ با هدف تسریع در فرآیند بازیافت و افزایش تفکیک پسماندهای بهداشتی را در دستور کار قرار داده است .

او با اشاره به تفکیک داوطلبانه پسماند توسط شهروندان گفت : با اجرای روش های تشویقی ،مردم به تفکیک پسماند بیشتر  ترغیب می‌شوند و اینگونه اقدامات ابزارهای تشویقی هستند که همراه با فرهنگ‌سازی شهروندان می توانیم گامی موثر در راستای تفکیک پسماند از مبدا ،صرفه‌جویی در انرژی ، کم کردن آلودگی ودر نهایت  کمک به حفظ محیط زیست برداریم.

شهردار منطقه ۱۳افزود : همچنین  در غرفه گلماند بوستان اوستا ، در ازای دریافت انواع پسماند خشک از جمله کاغذ، مقوا، کارتن پلاستیک، آهن‌آلات و... اقلام کاشت و گلدان و گل همراه با آموزش  نحوه نگهداری تحویل شهروندان می شود.

محمد هادی علی احمدی در پایان از افتتاح و بهره برداری دو مرکز گلماند و مارکت پسماند در ناحیه یک منطقه ۱۳تا یک ماه آینده خبر داد.

منبع: منیبان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها