|
کدخبر: 258861

مصرف گل در کشور کم تر از نرم جهانی است!

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، با اشاره به اینکه سرانه مصرف گل در بسیاری از کشورها در طول سال ۱۰۰ شاخه و بیشتر از آن در طول سال است، گفت: متاسفانه سرانه مصرف گل در طول سال در کشور ما بسیار کم است.

اجتماعی مصرف گل در کشور کم تر از نرم جهانی است!

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی و صنایع وابسته که صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حبیب کاشانی و برخی از اعضای شورای شهر تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از سفرای کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان، بولیوی، ترکمنستان، ‌ژاپن و ... برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما با توجه به شرایط اقلیمی که دارد می‌تواند در بخش تولید و عرضه گل شرایط بهتری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با ایجاد بازارهای دائمی در عرصه صادرات گل به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم و در این بخش باید دولت جدید حمایت‌های بیشتری را از تولیدکنندگان گل و گیاه و صادرات آن داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در زمینه تنوع نیز ۸هزار گونه گیاهی در کشور داریم، افزود: متاسفانه علی‌رغم این تنوع و تولید؛ سهم ناچیزی از صادرات گل و گیاه وجود دارد و در بخش حمل و نقل و بسته‌بندی باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مختاری با بیان اینکه ۱۵هزار تولیدکننده گل و گیاه در کشور داریم، گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه امسال نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ نوع تنوع گل و گیاه متفاوت است.

وی با تاکید بر کاشت گونه‌های بومی در شهر تهران، خاطر نشان کرد: باید گل‌ها و گیاهانی در پایتخت کاشته شود که با توجه به بحران آب در این بخش با مشکل روبرو نشویم و گونه‌های سازگار و متناسب با شهر تهران کاشته شوند به همین دلیل در جنوب تهران مرکز تحقیقاتی برای این موضوع راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین با اشاره به صنعت تولید گل و گیاه و صادرات آن، گفت: امیدواریم دست‌اندرکاران و دولت نیز توجه ویژه‌ای را به صنعت گل و گیاه و کارآفرینی در این بخش داشته باشد و ما بتوانیم علاوه بر تولیدات گل و گیاه، بخش قابل توجهی از صادرات را به خود اختصاص دهیم.

مختاری ادامه داد: متاسفانه سرانه مصرف گل در کشور ما به لحاظ نرم جهانی که عدد آن در سال ۱۰۰شاخه گل است بسیار کمتر است.

وی افزود: استقبال شهروندان تهرانی از برگزاری نمایشگاه گل و گیاه قابل توجه است به طوری که در هفدهمین دوره از برگزاری این نمایشگاه بیش از ۲میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و در واقع استقبال نمایشگاه گل و گیاه پس از کتاب رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: امسال هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه پس از ۳ سال وقفه به دلیل بیماری کرونا و با تاکید زاکانی شهردار تهران و معاون خدمات شهری شهرداری برگزار می‌شود و در این دوره از نمایشگاه جمعا ۲۵۰تولیدکننده داخلی و ۱۳نماینده از سایر کشورها حضور دارند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر