|
کدخبر: 257905

رویکرد‌های نظام در رابطه با نظام شورایی است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مدیریت یکپارچه شهری مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند شورا‌ها و کشور را باورمند و کارآمد کند و با نگاه جدید ایجاد شده در پی توافق با مجلس در این خصوص هستیم.

اجتماعی رویکرد‌های نظام در رابطه با نظام شورایی است

 آقای پرویز سروری افزود: مسئله شورا‌ها آن قدر در نظام جمهوری اسلامی دارای اهمیت بود که رهبر معظم انقلاب و امام راحل موسس انقلاب اسلامی، جز اولین مواردی بود که در سال ۵۷اعلام کردند، یعنی در ۹اردیبهشت ۵۷آن نامه بسیار مهم را ابلاغ فرمودند.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که در آنجا مطرح شد، نمایانگر رویکرد‌های نظام در رابطه با نظام شورایی است، تصریح کرد: نظام شورایی یعنی مردم پایه بودن انقلاب و اینکه بتوانیم مردم را در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: امام (ره) در این موضوع بسیارحساس بود، مطالبی که حضرت امام در ۹ اردیبهشت مطرح فرمودند خیلی پررنگ‌تر از آن چیزی است که در قانون اساسی وارد شده است.

وی ادامه داد: ما عقب ماندگی خیلی زیادی در نظام شورایی داشتیم، به علت اینکه به نظام جنگ تحمیلی و موضوعاتی واقع شد که فرصت اینکه نظام شورایی شکل گیرد، نبود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: سازمان اداری کشور راه افتاد و بعد از ۲۰سال نظام شورایی تازه اولین گام‌های خودش را برداشت، به همین ما باید این عقب ماندگی را جبران کنیم، فکر می‌کنیم نظام شورایی بزرگ‌ترین ظرفیت اجتماعی کشور است.

وی اظهار کرد: ۱۲۶هزار نفر اعضای شورا‌ها افرادی هستند که از مردم رای گرفتند، یعنی توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و در مصادیقی قرار گیرند که آن مصادیق مستقیماً به مسائل و معضلات مردم مربوط است.

سروری اضافه کرد: در این شرایط تنوع، اقوام مختلف، مذاهب، ادیان و رویکرد‌های سیاسی مختلف، از پایین‌ترین سطح اجتماعی تا بالاترین سطح نمایندگان وجود دارند. این ترکیب، ترکیب انسجام ملی است یعنی اگر با مشکل امنیتی، اجتماعی و با موضوعاتی که حضور مردم در آنجا لازم است، مواجه شوید، نمایندگان بیشترین سهم تاثیر در انسجام، وحدت و همگرایی می‌توانند ایفا کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در این دوره بزرگترین کاری که باید صورت گیرد، این است که بتوانیم این ظرفیت را به موضع حداکثری برسانیم، که این موضوع نیازمند این است که شورا در جایگاهی که قانون وضع کرده، قرار بگیرد.

سروری افزود: وقتی نظام سیاسی کشور شکل می‌گیرد، وارد کردن یک مجموعه خیلی وسیع در این چارچوب شکل گرفته کار دشواری است. این ظرفیت باید خودش را اثبات کند که بتواند رفته رفته در ظرفیت شکل گرفته جای بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

ارسال نظر