|
کدخبر: 257160

راه حل مشکلات کشور / استفاده از نظام شورایی

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: متأسفانه امروز از ظرفیت عظیم نظام شورایی استفاده حداقلی می‌شود و در این زمینه ساختاربندی نشده است.

اجتماعی راه حل مشکلات کشور / استفاده از نظام شورایی

پرویز سروری روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت گرامیداشت روز ملی شورا ها (۹اردیبهشت) افزود: نظام مردمسالار جمهوری اسلامی  ایران بر  اساس حضور مردم شکل گرفت که و تبلور آن هم نظام شورایی است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در شوراها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری موثر بوده و شبکه شورایی به نوعی امانت دار آراء مردم است، تصریح کرد: این ظرفیت یک ظرفیت عظیم است که در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است اما متاسفانه امروز از این ظرفیت بزرگ حداقل استفاده می‌شود و در این زمینه ساختاربندی نشده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در شورای عالی استان ها بر این هستیم که کوتاهی‌هایی که از سوی مسئولین در دوره‌های گذشته صورت گرفته بود را جبران کنیم و این موضوع نیاز به تحول جدی دارد.

سروری ادامه داد: در شورای عالی استان‌ها به عنوان شورای فرادست، این تحول باید بالاترین سطح شوراها تا پایین‌ترین سطح در کشور شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: فکر می‌کنم نگاهی رویکری باید تغییر کند و عملکردها در جهت حل معضلات مردم باشد و اعتقاد داریم که اولین کار در هسته شورایی باید در جهت حل مشکلات مردم بوده و در زمینه شورایی‌ها باید کارنامه شورایی  داشته باشند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها