|
کدخبر: 110999

پیش بینی ماندگاری هوای گرم در اکثر نقاط کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی این هفته در اغلب نقاط کشور دمای هوا افزایش یافته و ماندگاری هوای گرم ادامه دارد.

اجتماعی پیش بینی ماندگاری هوای گرم در اکثر نقاط کشور

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، از استمرار بارش پراکنده در برخی نقاط خبر داد و گفت: امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمر، چهارمحال بختیاری، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال مرکزی و جنوب همدان افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقت رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طی این هفته در اغلب نقاط کشور هوای گرم ماندگار است، افزود: از امروز تا روز سه شنبه در استان‌ خوزستان دما تا به ۴۹ تا ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب کشور به ویژه سواحل شمالی دما ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

رفیعی ادامه داد: طی ۵ روز آینده در بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و شمال شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس به تناوب افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تا سه شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی ساعات همراه با گرد و خاک پیش بینی‌ می شود.

پیش بینی وزش باد در پایتخت

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است.

رفیعی در پایان از افزایش ۲ درجه ای دما در تهران نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای تهران ۳۶ درجه سانتی‌گراد است که طی روزهای آتی تا حدودی افزایش می یابد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها