|
کدخبر: 109478

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان + جزئیات

مدیر پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با وجود شیوع آفت کرم ساقه خوار به برنج کاران توصیه می‌شود که نسبت به پایش شالیزار‌های خود اقدام کنند.

اجتماعی هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان + جزئیات

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی، از رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات مرکز و البرز مرکزی رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا فردا دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به شرایط جوی به نوغانداران توصیه می‌شود که در محل کرم‌هایی که در حال تنیدن پیله هستند، دما را روی ۲۵ درجه و رطوبت نسبی را ۷۰ درصد تنظیم کنند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به افزایش دما به کشاورزان توصیه می‌شود که دور آبیاری را در مزارع و باغات کوتاه کنند تا خسارتی از حیث تنش گرمایی به محصولات تولیدی وارد نشود.

به گفته این مقام مسئول، با وجود شیوع آفت کرم ساقه خوار در شالیزار‌های برنج توصیه می‌شود که برنج کاران پس از رصد و پایش شالیزارها، آفت را با روش بیولوژیک و غیر شیمیایی از بین ببرند.

 تامین ۱۲۳ درصد بارش یک سال زراعی

وی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون مجموع بارش کشور ۲۸۶.۸ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش و بلندمدت ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۲۳ درصد بارش یک سال زراعی تامین شده است، بیان کرد: این در حالی است که استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه و کردستان کمتر از نرمال بارندگی دریافت کردند.

حقیقت در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه بارندگی در فصل تابستان تنها به نوار شمالی کشور محدود می‌شود، از این رو بعید است که کمبود بارش نسبت به سال قبل تا پایان سال زراعی جبران شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها