|
کدخبر: 320736

راهنمای جامع آمادگی برای آزمون تیزهوشان!

همه ما می‌دانیم که تحصیل در مدارس برتر می‌تواند نقش بسزایی در آینده تحصیلی و شغلی فرزندانمان داشته باشد. مدارس تیزهوشان (سمپاد) به عنوان یکی از بهترین مدارس کشور، همواره مورد توجه والدین و دانش‌آموزان بوده است. امروز در این مطلب با عنوان «راهنمای جامع آمادگی برای آزمون تیزهوشان!» قصد داریم هر آنچه که شما نیاز است بدانید، از آزمون تیزهوشان و نحوه قبولی در آن گرفته تا شرکت در کلاس آمادگی تیزهوشان، با شما در میان بگذاریم؛ همراه ما باشید.

راهنمای جامع آمادگی برای آزمون تیزهوشان!

سمپاد چیست؟

سمپاد مخفف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. این سازمان با هدف شناسایی و پرورش دانش‌آموزان با استعداد، اقدام به برگزاری آزمون ورودی برای مدارس تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم می‌کند. کسانی که موفق به قبولی در آزمون استعدادهای درخشان بشوند، می‌توانند در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند. هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان از تمامی استان‌های سطح کشور در تیزهوشان شرکت می‌کنند و با توجه به ظرفیت اندک این مدارس، تنها کسانی موفق به قبولی می‌شوند که تلاش بیشتری کرده اند و زحمت زیادی کشیده اند.

تحصیل در مدارس برتر همچون سمپاد به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد که استعدادهایشان را در مسیر درست رشد بدهند و آینده روشن‌تری در انتظارشان باشد. همچنین شانس قبولی این دانش آموزان در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر بیشتر از سایر دانش آموزان خواهد بود.

قبولی در تیزهوشان، رویایی دست یافتنی!

شاید با خود فکر کنید که قبولی در آزمون تیزهوشان کار دشواری است، اما با تلاش و برنامه‌ریزی درست، این رویا می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. راهکارهایی برای قبولی ساده‌تر در تیزهوشان وجود دارد که دانستن آن‌ها کمک زیادی به شما می‌کند. مشاوران و پذیرفته‌شدگان در آزمون تیزهوشان، رازهای موفقیت خود را چنین بیان کرده اند:

1) برنامه‌ریزی درسی

اولین و شاید مهم‌ترین قدم برای موفقیت در هر آزمونی، برنامه‌ریزی درسی است. شما با تهیه یک برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با توانایی‌های خود، می‌توانید از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید. با توجه به اینکه شما علاوه بر مباحث درسی می‌بایست زمانی را به حل تست و آموزش مباحث تیزهوشان اختصاص بدهید، به یک برنامه ریزی دقیق و اصولی نیاز دارید.

2) یادگیری دقیق مفاهیم

آزمون تیزهوشان همانند آزمون سراسری کنکوری در مسیر مفهومی شدن قرار گرفته است و هر ساله سطح سوالات به گونه‌ای تغییر می‌کند که تنها دانش آموزانی که عمق مطالب را یادگرفته اند می‌توانند به سوالات پاسخ صحیح دهند و دیگر حفظ کردن سوال و فرمول چاره ساز نیست.

3) آگاهی و اطلاع دقیق از سرفصل‌ها

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل دو دفترچه هوش و استعداد تحلیلی است که هر کدام دارای 60 سوال هستند اما با این تفاوت که شما برای پاسخگویی به دفترچه اول 75 دقیقه و برای پاسخگویی به دفترچه دوم تنها 25 دقیقه زمان دارید.

در مقابل آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل دو دفترچه هوش و استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که هر دو دارای 50 سوال هستند. زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه اول 50 دقیقه و زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه دوم 70 دقیقه است.

اطلاع از این موارد باعث می‌شود که شما بتوانید با دید باز برای خود برنامه ریزی کنید و بر روی مباحثی که در آزمون تیزهوشان اهمیت دارند، وقت بگذارید.

4) افزایش مهارت تست زنی

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که دانش آموزان برای قبولی در تیزهوشان به آن نیاز دارند، مهارت تست زنی است. با توجه به اینکه تقریبا اکثر امتحانات مدرسه به صورت تشریحی برگزار می‌شود، دانش آموزان چندان شناختی بر روی مباحث تستی و مدیریت زمان ندارند. بارها دیده شده است که دانش آموز با وجود کسب نمرات بالا در امتحانات مدرسه اما در آزمون‌های تستی ناکام بوده است. مهارت تست زنی با حل تست و تمرین‌های استاندارد قابل افزایش است.

5) شرکت در آزمون شبیه ساز تیزهوشان

شرکت در آزمون شبیه ساز تیزهوشان - راهنمای جامع آمادگی برای آزمون تیزهوشان!

شرکت در آزمون آزمایشی تیزهوشان در صورتی که استاندارد باشد، می‌تواند یک محک جدی برای شما باشد. شما با شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌توانید محیط آزمون اصلی را برای خود شبیه سازی کنید و با جو آزمون و سوالات آشنا شوید. همچنین تحلیل و بررسی سوالات و پاسخ آن‌ها پس از برگزاری آزمون به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

6) ثبت نام در کلاس آمادگی تیزهوشان

موسسات، آموزشگاه‌ها و مراکز علمی مختلفی در سطح کشور اقدام به برگزاری کلاس‌های تحت عنوان کلاس آمادگی تیزهوشان می‌کنند. این کلاس‌ها در صورتی که توسط یک مجموعه معتبر برگزار شود و کیفیت لازم را داشته باشد، هر آنچه که برای قبولی در آزمون نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کدام موسسه برترین برگزار کننده کلاس های آمادگی تیزهوشان است؟

کدام موسسه برترین برگزار کننده کلاس های آمادگی تیزهوشان است؟

اگر جستجویی در اینترنت داشته باشید، با تعداد زیادی موسسه و آموزشگاه رو به رو می‌شود که همگی ادعای بهترین بودن را دارند! اما لازم است تا بدون توجه به شعارهای تبلیغاتی و وعده و وعیدهای مختلف، معیارها و ملاک‌هایی را در نظر بگیرید. مواردی همچون کیفیت و سطح اساتید و دبیران، آمار قبولی سال‌های گذشته، وجود مشاورین و پشتیبانان تحصیلی، برگزاری آزمون شبیه ساز، موقعیت مکانی، شهریه و ... از مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام ثبت نام باید در نظر داشته باشید.

در حال حاضر تنها موسسه‌ای که به طور تخصصی زیر نظر آموزش و پرورش، در زمینه تیزهوشان و آزمون مدارس برتر فعالیت می‌کند، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت است. این موسسه در سال‌های اخیر بیشترین قبولی را در مدارس تیزهوشان داشته است و دانش آموزان زیادی به کمک کلاس‌های این موسسه در تیزهوشان قبول شده اند. از مهم‌ترین مزایای کلاس های تیزهوشان موسسه موفقیت می‌توان به اساتید متخصص در زمینه تیزهوشان، جزوه جامع، برگزاری آزمون استاندارد، مشاوره تحصیلی، کلاس رفع اشکال، تحلیل آزمون، جلسه مشاوره خانواده و ... اشاره نمود.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید و یا به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی WWW.AMOOZESHCENTER.COM مراجعه نمایید.

نتیجه‌گیری

با تلاش و برنامه‌ریزی درست، شما هم می‌توانید در آزمون تیزهوشان قبول شده و به جمع دانش‌آموزان مدارس سمپاد بپیوندید. در این مطلب با عنوان «راهنمای جامع آمادگی برای آزمون تیزهوشان!» سعی کردیم تمامی آنچه را که شما برای قبولی در آزمون نیاز دارید، با شما در میان بگذاریم. همچنین با انتخاب یک مجموعه خوب برای کلاس تیزهوشان، شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت. شما چه تجربه‌ای در زمینه آمادگی برای آزمون تیزهوشان دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها