|
کدخبر: 307628

احتمال افزایش مدارس سمپاد / آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی تجمیع خواهد شد؟

برخی مدیریت را «چمنی» می‌بینند که باید با چمن زن همه چمن‌ها را یکسان کنند، اما این عدالت نیست. عدالت این است که اگر فردی توانایی دارد، فضا را برای اثرگذاری او ایجاد کنیم.

آموزشی احتمال افزایش مدارس سمپاد / آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی تجمیع خواهد شد؟

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با اعلام این خبر که احتمال افزایش مدارس سمپاد وجود دارد، توضیح داد: سمپادی‌ها اگر خوب تربیت شوند مسایل کشور را حل می‌کنند. برخی می‌گویند چرا سمپادی‌ها را از سایر بچه‌ها جدا کردید؟. من می‌گویم این عدالت است، این بچه‌ها استعداد بیشتری دارند و باید امکانات بیشتری به آن‌ها داده شود.

صحرایی با اشاره به رایگان شدن تحصیل دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پذیرفته شده اند و در چهار دهک اول اقتصادی کشور قرار دارند، توضیح داد: این دانش آموزان مهمان رئیس جمهوری هستند چراکه برای انجام این کار پول وجود نداشت. این هدیه ویژه رئیس جمهوری به این دانش آموزان است. واقعا لقب سید محرومان برای رئیس جمهوری درست و برازنده او است. رایگان شدن تحصیل این دانش آموزان در کمیسیون کاملا رد شده بود، اما در هیات دولت آمد و آنجا قرار بر این شد تا کل هزینه با دولت باشد که از اول مهر امسال اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود این را هم گفت که چند نوع المپیاد علمی جدید، متناسب با آینده کشور نظیر المپیاد سواد اقتصادی و مالی از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال طراحی است.

امکان تجمیع آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در یک آزمون جامع

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برنامه آموزش و پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس است، عنوان کرد: تنوع آزمون ورودی مدارس نیز زیاد است که می‌توانیم یک آزمون بگیریم و نهایتا فرد مدرسه نمونه دولتی یا سمپاد را انتخاب کند. این کار از سوی ما مطالبه عمومی شده است که البته نیاز به مطالعه دارد و باید با مطالعه این کار انجام شود. در حال حاضر ما دو آزمون یکی برای مدارس نمونه دولتی و دیگری برای مدارس سمپاد می‌گیریم و دانش آموزان دو بار پول و آزمون می‌دهند، این را می‌توانیم در قالب یک آزمون انجام دهیم و هر دانش آموزی که نمره بالاتر آورد مدارس سمپاد را انتخاب کند. چرا دو آزمون بگیریم؟. این قول را به مردم می‌دهیم که امسال این دو آزمون را یکی کنیم. البته رئیس مرکز سنجش نیز باید نظر دهد.

باید راهی که باعث بازماندگی از تحصیل شده است را ببندیم

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آمار ۲۰۵ هزار نفری بازماندگان از تحصیل که ۵۵ هزار نفر از این تعداد به چرخه تحصیل بازگردانده شده و جذب شده اند، تاکید کرد: باید راهی که باعث بازماندگی از تحصیل شده است را ببندیم. برای ما حتی بازگرداندن یک دانش آموز اتباع به چرخه تحصیل که در یک پایه تحصیل می‌کند و در پایه بعدی ثبت نام نمی‌کند، مهم است.

صحرایی از برگزاری پایش ملی بعد از هر سه پایه تحصیلی و درج این حکم در برنامه هفتم توسعه نیز خبر داد و اظهار کرد: پدرم از من تا دانشگاه درس می‌پرسید. من می‌گفتم خجالت می‌کشم، اما پدرم میگفت باید بدانم چه کار میکنی. از والدین می‌خواهم که برای بچه‌ها وقتی بگذارند و هفته‌ای دو ساعت به معلمان سر بزنند. بگذارید بچه بداند شما به مدرسه رفت و آمد می‌کنید. مدرک دیپلم به مثابه چیست؟، واقعیت این است مدرک دیپلم یک کارکرد برای گواهینامه و دانشگاه رفتن و... دارد، اما آیا این مدرک باید فقط همین کار را کند؟. فرد می‌تواند پیس از اینکه به دانشگاه برود هم به شغل برسد.

 

 

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها