|
کدخبر: 312091

مافیای کنکور/دانشگاه‌های ایران/ اعمال غیرقانونی

تاثیر تورم بر مافیای کنکور/گردش مالی ۷۰ هزار میلیاردی

افزایش قیمت ها نه تنها معیشت شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه این تورم حتی به گردش مالی بالای مافیا می انجامد. نمونه آن مافیای کنکور است که گردش مالی آن از ۱۸هزار میلیارد در سال به رقم جالب ۷۰ هزار میلیارد در سه سال افزایش یافته است.

آموزشی تاثیر تورم بر مافیای کنکور/گردش مالی ۷۰ هزار میلیاردی

رشد قیمت‌ها فقط بر معیشت شهروندان تاثیر نمی‌گذارد، این تورم حتی راه به گردش مالی بالای مافیا هم می‌یابد. نمونه‌اش مافیای کنکور که حالا طی سه سال گردش مالی آنها از ۱۸ هزار میلیارد در سال به رقم جالب توجه ۷۰ هزار میلیاردی رسیده است.

این روزنامه افزوده است: گرچه هیچ سنجه قابل استنادی برای اندازه‌گیری اعمال غیرقانونی وجود ندارد و این موضوع فقط با استناد به گزارش‌ها و با گمانه‌هایی به دست می‌آید اما احتمالا همه می‌دانیم که اگر این عدد اعلام شده از زبان وزیر آموزش و پرورش بیشتر نباشد، احتمالا کمتر نیست چراکه همین دو ماه پیش بود که گزارشی در فضای رسانه‌ای ایران دست به دست می‌شد که با ارجاع به استنادات فراوان مدعی بود که این گردش مالی در سال پیش‌رو به ۸۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد. رقمی که فقط برای کسب ۱۵ درصد صندلی‌ دانشگاه‌های ایران خرج می‌شود و هر سال جیب صاحبان این مافیا را پرپول‌تر می‌کند. 

 

منبع: شرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها