|
کدخبر: 311952

اصغر باقرزاده/اردو/معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش

والدین در مدارس اردویار میشوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای برنامه جامع آموزشی و فرهنگی در مدارس گفت: امسال هر دانش آموز باید در طول سال تحصیلی حداقل دو روز به سفرهای آموزشی مانند اردوی راهیان نور، راهیان برود. اردوگاه رحمان و غیره

آموزشی والدین در مدارس اردویار میشوند

اصغر باقرزاده با حضور در شبکه آموزش سیما، درباره جزئیات اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه اظهار کرد: سال ها است که در مدرسه اهداف کلان پرورشی را دنبال می کنیم اما چون انسجامی در فعالیت ها نداریم، نمی‌توان فهمید این برنامه ها به نتیجه مناسب خود رسیده اند یا خیر.

وی با بیان اینکه امسال پنج هدف مهم ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت را محور پایه اهداف پرورشی خود انتخاب کردیم، درباره این پنج هدف توضیح داد: این اهداف پایه هر کدام شامل تعدادی زیادی از اهداف تربیتی و پرورش می شوند؛ اما ما با توجه به امکانات کم مدارس و برای بهتر بودن سنجش کار تعداد محدودی از آن را انتخاب کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای «ایمان» یک فعالیت محوری در نظر گرفتیم و آن تمهید اقامه نماز در مدرسه است. ممکن است در برخی مدارس به دلیل عدم وجود نمازخانه یا دو شیفته بودن مدره، امکان اقامه نماز وجود نداشته باشد، اما مقدمات آن مثل آموزش احکام تقلید، آموزش قرائت حمد و سوره و تشویق به حضور بچه ها در مساجد برای اقامه نماز وجود داشته باشد.

باقرزاده افزود: برای هدف «امید» اردو یا سفرهای تربیتی برای دانش آموزان در نظر گرفتیم، به طوری که هر دانش آموز حداقل در طول سال تحصیلی دو روز سفر تربیتی نظیر اردو راهیان نور، راهیان پیشرفت و... برود. بنابراین ۳۲ میلیون نفر روز اردو خواهیم داشت. ما در حال حاضر امکان برگزاری اردو یک روزه صبح تا ظهر را نیز فراهم کرده ایم.

به گفته باقرزاده از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا به امروز نزدیک ۴.۵ میلیون نفر روز اردو یا سفر تربیتی یک روزه برای دانش آموزان برگزار شده است.

وی درباره فعالیت محوری هدف «نشاط»، تصریح کرد: در این راستا انواع و اقسام پویش ها و رویدادهای فرهنگی، ورزشی و قرآنی و... را راه اندازی کردیم. در راستای هدف «خردورزی» تلاش می کنیم همه دانش آموزان حداقل یک جلسه پرسش و پاسخ جدی در مدرسه داشته باشند و برای این کار نیز مبلغین و کسانی که امکان پاسخ به پرسش ها را دارند فراخوان کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد بچه های ما در یکی از برنامه های رویدادی شرکت می‌کنند اما امسال می‌خواهیم حداقل ۷۰ درصد بچه ها حداقل در یکی از این رویدادها شرکت کنند. باید کار رابه صورتی تسهیل کنیم که بدانیم دقیقا کدام دانش آموز در برنامه ها شرکت کرده است و سراغ دانش آموزانی که در هیچ برنامه ای شرکت نکرده اند برویم و آنها را تشویق به شرکت در این برنامه ها کنیم. برای این پنج هدف امکان رصد و گزارش و نظارت نیز طراحی کردیم و نفر به نفر می‌دانیم کدام دانش آموز در کدام پنج فعالیت محوری شرکت کرده است. مدیران مدارس آمار مدرسه را رصد می‌کنند، مدیران مناطق آمار مناطق و مدیران استان نیز آمار استان و ما در کشور نیز در سطح کشوری نظارت می کنیم.

به گفته باقرزاده مدیران مدارس از طریق سامانه «سیدا»، دانش آموزان از طریق سامانه «مای مدیو» می توانند از طریق بخش «نورینو» فعالیت های پرورشی ذکر شده را مشاهده کنند. همچنین والدینی که می خواهند نماز یار، اردو یار و یا پاسخ یار به سوالات دانش آموزان باشند می توانند به مدیر مدرسه مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها