|
کدخبر: 310883 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

ارائه وام ۳۰۰ میلیون تومانی دانشگاه تهران به این دانشجویان

تسهیلات وام ۳۰۰ میلیون تومان برای کسانی است که در مرکز ازدواج دانشجویی تشکیل خانواده خواهند داد.

آموزشی ارائه وام ۳۰۰ میلیون تومانی دانشگاه تهران به این دانشجویان

ریاست دانشگاه تهران محمد مقیمی  در مراسم افتتاح مرکز ازدواج دانشجویی امروز ۲ آبان ، بیان کرد : افتتاحیه امروز صرفاً در جهت قانون جوانی جمعیت است. پیرو ابلاغ  قانون جوانی جمعیت تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در دانشگاه تهران ستادی با عنوان جوانی جمعیت را اندازی کنند. دیدگاه دانشگاه تهران نسبت به این رویکرد زنجیره‌ای است و از آشنایی سازی برای تشکیل خانواده تا امکانات لازم برای فرزند آوری ایجاد خواهد شد. تسهیلات در حوزه مسکن باید فراهم شود و حتی راجع به اشتغال و مهارت ورزی دانشجویان در قالب یکپارچه و منسجم هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این مکان یک مکان تفریحی و تاریخی و جذاب برای افراد است که به‌صورت مدیریت‌شده بستری برای آشنایی سازی را فراهم کنیم  و هم خدماتی را در قالب‌های مختلف ارائه نماییم. در رابطه با سامانه‌ای (سامانه استفاده از هوش مصنوعی) که شکل‌گرفته که این سامانه همسان گزینی با توجه به ویژگی‌های خاصی که افراد دارند که عمدتاً و در ابتدا تمرکز بر روی دانشجویان است، امید است که در کارکردهای وسیع‌تری در نهادها و ستادهای مختلف این طرح فراگیر شود که ما نیز می‌توانیم  در ارائه خدمات به آن‌ها کمک کنیم.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: در این مرکز شکل‌گیری ازدواج و گزینش همسر گام اول است و قطعاً باور ما این است که اگر قرار است خانواده‌ای قرار باشد دوام داشته باشد  باید تسهیلات و امکانات و شرایط لازم برای تحکیم خانواده نیز فراهم باشد. در بخش تسهیلات وام ۳۰۰ میلیون تومان برای کسانی است که در این مرکز تشکیل خانواده در این مرکز انجام می‌شود. از طرفی دیگر در حال تدارک خوابگاه متأهلی برای دانشجویان نخبه و دانشجویانی که عضو هیئت‌علمی جذب خواهند شد، هستیم. در شرایط فعلی حدود ۲۰۰ واحد خوابگاه متأهلی فعال داریم در کل کشور تعداد این واحدها به ۱۰۰۰ می‌رسد. که قاعدتاً با معیارهای استاندارد کشوری انطباقی ندارد اقدامات کوتاه‌مدت دانشگاه این است که در یک ماه آینده ۸۰ واحد خوابگاه متأهلی را افتتاح کنیم و فرایند مربوط به انتخاب پیمانکار و مشاور عظیم در پردیس شمالی دانشگاه تهران به‌زودی کلنگ خواهد خورد و منابع مالی این پروژه نیز از منابع مالی تبدیل به احسن دانشگاه تهران تامین شده است. مقیمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در حدود یک سال و نیم آینده این پروژه به  بهره‌برداری برسد .  در خصوص مسکن اساتید و نخبگان هم باز برنامه‌هایی خواهیم داشت. تمامی این اقدامات را به صورتی پیش خواهیم برد که شرایط ازدواج به صورتی عملیاتی فراهم شود.

وی اشاره کرد مهدکودکی که امروز توسط خیر محترم به بهره‌برداری رسید در داشتن امکانات منحصربه‌فرد است و نمونه‌ای از ان در هیچ کجای کشور مشاهده نشده است.  در برنامه های آینده در نظر داریم که مدرسه و دبیرستان را نیز توسط دانشگاه تهران تأسیس کنیم  و خانواده به معنای واقعی  در دانشگاه تهران را راه‌اندازی کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها