|
کدخبر: 309761

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

برگزاری جشن ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران

جشن ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران امروز صبح برگزار شد.

آموزشی برگزاری جشن ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران

امروز ۲۳ مهر ماه جشن وروردی نودانشجویان دانشگاه تهران با حضور  وزیر علوم تحقیقات و فناوری و ریاست دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم  بیش از ۴۰۰۰ دانشجوی جدید الورود در مصلی دانشگاه تهران حضور داشتند. زلفی گل در این مراسم به دانشجویان تبریک گفت و برای همگی آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

دانشگاه-تهران2

دانشگاه-تهران3

در ادامه از دانشجویانی که از سایر شهرها برای این دانشگاه پذیرش شده بودند پرسیده شد که آیا از امکانات لازم در این دانشگاه که شامل خوابگاه است رضایت دارند؟ دانشجوی جدید الوورد که از چابکسر استان گیلان پذیرش شده بود؛ در پاسخ به این سوال گفت: در بحث رزرو خوابگاه هیچ‌گونه مشکلی نداشته و موفق به رزرو شده ولی تاکنون سامانه و درگاه پرداخت باز نشده است. شهریه یک ترم خوابگاه حدود ۶۰۰ هزار تومان است که به‌زودی باید پرداخت شود. ظرفیت خوابگاه در هر اتاق ۶ نفره است. طبق گفته این دانشجو امکانات هر اتاق شامل میز مطالعه و سالن مطالعه در خود خوابگاه نیز وجود دارد. از مکان این خوابگاه چون اطلاعاتی در دست نبود دانشجو نسبت به مسافت خوابگاه و دانشکده اطلاعی نداشت.

حامیان دانشگاه تهران نیزبنیادی  است که از سال ۱۳۹۵  توسط خیرین دانشگاهی اداره می‌شود. وظیفه این بنیاد حمایت از دانشجویان در  ادامه تحصیل و بورس شدن است. این خیرین هم در حوزه اصلاحات دانشگاهی  و ساخت و سازهایی تعمیر و تاسیس خوابگاه های دانشجویی  فعالیت دارند. همچنین عده‌ای از دانشجویان نیازمند دانشگاه تهران که توسط امور دانشجویی شناسانده می‌شوند و هم رتبه برترهای دانشگاه تهران که برای آنها  هزینه کمک تحصیلی پرداخت می‌شود. علاوه بر این دانشجویان و اساتید خیر نیز در این راستا میتوانند با هر مبلغی به‌عنوان خیر در این بنیاد فعالیت کنند. در حال حاضر حدود ۱۱ هزار دانشجو در حمایت این بنیاد قرار دارند. این بنیاد در تمامی دانشکده دانشگاه تهران وجود  دارد که دانشجویان می‌توانند در آنجا حضور پیدا کنند و ثبت نام کنند. همچنین از طریق سایت بنیاد حامیان ثبت نام را انجام دهند. این دانشجویان برای بورس تحصیلی باید جز رتبه برترها باشند و در کارشناسی معدل آنها  بالای ۱۷ و در کارشناسی ارشد و دکتری بالای ۱۸  باشد. تعدادی از دانشجویان نیز از نظر بضاعت مالی نیازمند هستند که پس از تشخیص معاونت دانشجویی  تحت حمایت این بنیاد قرار خواهند گرفت.

قابل ذکر است که همزمان با این مراسم انجمن خانواده و دانشگاه از سوی مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران تاسیس میشود دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: همایش خانواده و دانشگاه، ویژه خانواده‌های نودانشجویان سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در تالارهای شهید چمران و شهید رجب‌بیگی دانشکدگان فنی، تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تالار شهید دهشور دانشکدگان علوم، تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی، تالار دانشکده جغرافیا و باشگاه دانشجویان واقع در پردیس مرکزی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

دکتر عزیزی گفت: این همایش با هدف افزایش تعامل دانشگاه و خانواده و در راستای آشنایی والدین با شرایط زندگی دوران دانشجویی و تقویت سازگاری هر چه بیشتر دانشجویان با شرایط تحصیل در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: ورود به زندگی دانشجویی، چالش‌هایی از جمله تغییر محیط زندگی و دوری از کانون گرم خانواده، لزوم برقراری ارتباط با افراد جدید، فشار تحصیلی و انتظار موفقیت و … را برای دانشجویان به همراه دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که والدین با فرزندان ارتباط مؤثری برقرار کنند و تعادل بین استقلال و پیوندهای خانوادگی را حفظ نمایند.

رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: آشنایی والدین با نظام مسائل آموزشی و روان‌شناختی دانشجویان و حمایت‌های بجا و به موقع آنان می‌تواند منجر به تجربه زندگی دانشجویی سالم‌تر و غنی‌تر برای دانشجویان و والدین آنها شود. در راستای دستیابی به این هدف، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران اقدام به تأسیس انجمن خانواده و دانشگاه نموده است.

دکتر عزیزی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای سواد بهداشت روان خانواده‌ها و تعامل با آنان، یکی از برنامه‌های این انجمن است، اعلام کرد: ثبت‌نام خانواده‌های داوطلب در این انجمن، طی برگزاری همایش صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها