|
کدخبر: 305183

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: سقف سن ورود به مدرسه در ایران کاهش پیدا نکرده است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سقف سن ورود به مدرسه در ایران کاهش پیدا نکرده است و متولدین روز اول مهر می توانند در مدارس و دوره ابتدایی ثبت نام کنند؛ فقط دانش آموزان متولد نیمه دوم سال که در روز اول مهر ماه متولد شدند، می توانند در دوره ابتدایی ثبت نام کنند .

آموزشی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: سقف سن ورود به مدرسه در ایران کاهش پیدا نکرده است

محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره  کاهش سن ثبت نام  کودکان در دوره ابتدایی اظهار داشت: سن ثبت نام بچه ها همان عددی است که در گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد، در گذشته طی آیین نامه اجرایی  به مدارس اجازه داده شد که متولدین ماه مهر را با شرط ظرفیت داشتن در مدرسه و تایید کودک از نظر قدرت یادگیری کافی برای ورود به دوره ابتدایی از سوی مدرسه و گذراندن  دوره پیش دبستانی ثبت نام کنند.

 وی ادامه داد: مشکلات  اجرایی فراوانی که معاونت ابتدایی وزارت اموزش و پرورش برای اجرای این مصوبه روبرو بوده است و به دلیل رفع این مشکلات اجرایی  این اجازه را درمدارس متوقف کردیم، فقط دانش آموزانی می توانند در دوره ابتدایی ثبت نام کنند که حداکثر در روز اول مهرماه متولد شده باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: سقف سن ورود به مدرسه در ایران کاهش پیدا نکرده است و  متولدین روز اول مهر می توانند در  مدارس و دوره ابتدایی ثبت نام کنند.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها