|
کدخبر: 295253

هشدار جدی آموزش و پرورش به این مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس دولتی به جز هزینه بیمه،اجازه دریافت هیچ گونه پولی ندارند و کمک والدین به مدارس اختیاری و در قالب مشارکت‌های مردمی است.

آموزشی هشدار جدی آموزش و پرورش به این مدارس

محمدرضا ابراهیمی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام به جز هزینه بیمه، اجازه دریافت هیچ گونه پولی را ندارند، اظهار داشت: کمک‌های والدین به مدارس دولتی اختیاری بوده و این کمک‌ها در قالب مشارکت‌های مردمی است.

وی‌ با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس،خاطرنشان کرد : کودکان متولد نیمه دوم سال 1395 تا تاریخ یکم مهرماه ۱۳۹۶ می‌توانند در کلاس اول ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی در محدوده محل سکونت ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم با روش الکترونیکی، متذکر شد: در استان اصفهان حدود ۵۰ هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود 16 هزار دانش‌آموز داوطلب آزاد و تعیین سابقه بوده و حدود ۳۶ هزار دانش‌آموز دیگر مشغول تحصیل در کلاس درس هستند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از این طرح دانش‌محوری و اجرای عدالت آموزشی است،اضافه کرد: امتحانات پایه دوازدهم به روش الکترونیک و رمزنگاری شده در ۲۸۶ حوزه امتحانی استان آغاز شده و این امتحانات تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

ابراهیمی بیان کرد: در برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به نحوی عمل می‌شود که کد و رمز سوالات حدود 5 دقیقه قبل از برگزاری آزمون باز و سوالات تکثیر می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

اثرگذاری ۴۰ درصدی نتیجه امتحانات نهایی در کنکور 

به گزارش تسنیم، سیدعلی میرحیدری، رئیس اداره سنجش اداره آموزش و پرورش استان درخصوص برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت الکترونیکی گفت: نتیجه این امتحانات حدود ۴۰ درصد در تعیین سرنوشت و پذیرش دانش‌آموزان در کنکور سراسری تأثیرگذاری قطعی خواهد داشت.

وی افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم به شیوه الکترونیکی برگزار خواهد شد تا به عدالت آموزشی نزدیک‌تر  باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر