|
کدخبر: 292386

توضیح آموزش و پرورش درباره تعطیلی این مدارس

با تعطیلی مدارس تخریبی و فاقد استحکام بنا، ۱۰ هزار دانش‌آموز در گرگان بلاتکلیف می‌مانند و مدارس دولتی با موجی از دانش‌آموز و بحران مواجه می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه متاسفانه در جنوب و جنوب غربی گرگان از لحاظ مدرسه به شدت دچار بحران هستیم، گفت: ۲۰ درصد مدارس غیردولتی گرگان فاقد استحکام بنا است.

امید درویشی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تعطیلی یک مدرسه در گرگان بر اثر فرسودگی اظهار کرد: طبق بازرسی به عمل آمده توسط مراجع ذی صلاح، این مدرسه به عنوان مدرسه تخریبی اعلام شد و از آنجایی که جان دانش آموزان در خطر بود مجبور به تعطیلی آن و جابه‌جایی دانش‌آموزان به مدرسه دیگری شدیم.

درویشی ادامه داد: یکی از مشکل بزرگ آموزش و پرورش در گرگان این است که مجوز سه ساله برای استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی گرفته شد که این مجوز سال گذشته به اتمام رسید اما به لطف استاندار گلستان و در شهریور ماه ۱۴۰۱ این مجوز یک سال دیگر تمدید شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد مدارس غیردولتی گرگان فاقد استحکام بنا هستند، تاکید کرد: به دلیل اینکه مجوز فعالیت این مدارس دیگر صادر نمی‌شود، امسال با مشکل عدیده‌ای مواجه‌ می‌شویم و با تعطیلی این مدارس تخریبی و فاقد استحکام بنا، ۱۰ هزار دانش‌آموز در گرگان بلاتکلیف می‌مانند و مدارس دولتی با موجی از دانش‌آموز و بحران مواجه می‌شوند.

درویشی از دستگاه‌های اجرایی خواست؛ املاک و زمین‌های مازاد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا با استفاده از ظرفیت خیرین و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اقدام به ساخت مدرسه کند.

وی با بیان اینکه امسال در محدوده جنوب و جنوب غرب گرگان با بحران کمبود مدرسه مواجه می شویم، بیان کرد: در این منطقه مدرسه‌ای وجود ندارد و تنها یک مدرسه ابتدایی وجود دارد که پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان متذکر شد: برای تربیت دانش‌آموز خوب، نخبه و در تراز اسلامی نیاز به زیرساخت، امکانات و تجهیزات مطلوب داریم، متاسفانه در جنوب و جنوب غربی گرگان از لحاظ مدرسه به شدت دچار بحران هستیم.

درویشی با بیان اینکه از سال گذشته چندین بار با دستگاه‌های ذی‌ربط مکاتبه داشتیم تا زمین برای ساخت مدرسه در جنوب و جنوب غرب گرگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، بیان کرد: در محدوده صیاد شیرازی گرگان زمین‌های مازاد وجود دارد که می تواند برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش واگذار شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان تاکید کرد: آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت می‌کند و اعتباری برای خرید زمین ندارد؛ به ویژه که قیمت زمین در محدوده صیاد شیرازی قابل‌توجه است و در توان خیرین نیست که علاوه‌بر ساخت مدرسه، زمین آن را هم خریداری کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها