|
کدخبر: 304904

نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آموزش کشور/ وحیدی: طرح رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها روی زمین ماندن به نتیجه رسید

عضو کمیسیون آموزش مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در بخش آموزش، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گام‌های مهمی در جهت بهبود و توسعه آموزش برداشته که قابل تقدیر است.

آموزشی نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آموزش کشور/ وحیدی: طرح رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها روی زمین ماندن به نتیجه رسید

محمد وحیدی نماینده مردم خراسان شمالی و عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، درخصوص اقدامات دولت در حوزه آموزش کشور، اظهار داشت: در مجموعه و  حوزه آموزشی کشور تعاملات خوبی بین مجموعه کمیسیون آموزش و دولت شکل گرفت.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با سه راهکار و در قالب سه طرح اقدمات مثبت و همکاری‌‌های چشمگیری برای توسعه بخش آموزش انجام داد؛ اولین آن توجه به بخشی از قانون مغفول رتبه‌بندی معلمان است که پس از سال‌ها روی زمین ماندن انجام شد، اقدام بعدی نگاه به هیات علمی دانشگاه و همسان‌سازی حقوق آن‌ها در راستای حفظ جریان نخبگانی در کشور و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس اقدام چشمگیر بعدی را « قانون جهش تولید دانش‌بنیان» خواند و گفت: مبنای این قانون از کمیسیون آموزش مطرح شد و به یک قانون فاخر با ۱۸ آیین‌نامه که مصوب دولت بود، تبدیل شد که در حال اجرا است.

وحیدی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به آموزش عالی کشور، تصریح کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به آمایش حوزه آموزش عالی کشور دارد اما شاید در فضاهای اجرایی نقص‌هایی وجود داشته باشد که پیش‌بینی می‌شود با تعاملات افزایش‌یافته میان مجلس و دولت حل شود.

وی در انتها با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در بخش آموزش، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گام‌های مهمی در جهت بهبود و توسعه آموزش برداشته که قابل تقدیر است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها