|
کدخبر: 300060

خبر مهم برای معلمان بازنشسته / تکلیف رتبه بندی مشخص شد

اعمال رتبه‌بندی برای ۱۹۴ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به سرانجام می‌رسد.

آموزشی خبر مهم برای معلمان بازنشسته / تکلیف رتبه بندی مشخص شد

مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اظهار کرد: رتبه افراد بازنشسته همانند معلمان شاغل محاسبه و احکام آنها صادر شده است، تعدادی از معلمان بازنشسته نسبت به رتبه تعیین شده اعتراض داشتند که در مرحله رسیدگی به اعتراضات هستیم و در بررسی اعتراضات رتبه‌بندی، افراد بازنشسته در اولویت هستند.

وی افزود: در حوزه اجرا باید هماهنگی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بازنشستگی اتفاق بیفتد تا برخی مشکلات قانونی موجود رفع شود، تا جایی که مطلع هستم، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری موضوع است و چند جلسه میان آنها و سازمان بازنشستگی برگزار شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل موجود به لحاظ رویه‌های قانونی و محاسبه یک روز بیشتری است که برای بازنشسته‌ها وجود دارد چون طبق قانون تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است اما معلمان از اول مهر بازنشسته شدند.

سنوات خدمت و مدرک تحصیلی نهایتاً ۱۴۰ امتیاز دارد

به گفته هاشمی، در قانون رتبه‌بندی معلمان ۱۰۰۰ امتیاز مشخص شده است و افراد در ۴ شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه سنجیده می‌شوند و هر کدام از شایستگی‌ها حداقل و حداکثر امتیاز دارد. امتیاز سنوات خدمت و مدرک تحصیلی در مجموع ۱۴۰ است یعنی اگر فردی بالاترین سنوات خدمت و مدرک تحصیلی را داشته باشد در نهایت ۱۴۰ امتیاز دریافت می‌کند و باید ۸۶۰ امتیاز باقی مانده را از سایر معیارها کسب کند.

 صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ تا چند هفته آینده

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز اخیراً گفته است: صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

با این حال نعمت‌الله ترکی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره رتبه‌بندی معلمان بازنشسته گفت: طبق قانون، رتبه بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد و ۶۴۱ هزار نفر از معلمان شاغل مشمول رتبه‌بندی شدند و اگر فردی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بازنشسته شد نیز مشمول رتبه‌بندی است.

وی افزود: منابع مالی برای اجرای رتبه‌بندی ۶۴۱ هزار نفر از معلمان شاغل باید تأمین می‌شد اما طبق اطلاعی که ما داریم، آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ رتبه‌بندی را به صورت علی الحساب پرداخت کرده یا اگر به صورت کامل پرداخت شده باشد، کسورات را به حساب صندوق بازنشستگی واریز نکرده‌اند، در یک ماه گذشته جلساتی را با وزارت آموزش و پرورش و سازمان و بودجه برگزار کردیم.

بازنشستگی ۸۰ هزار نفر در مهرماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری  بیان کرد: ۶۳ هزار نفر تعداد معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ است همچنین ۵۱ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند و اعمال رتبه‌بندی برای آنها نیازمند واریز منابع مالی به حساب صندوق بازنشستگی کشوری است؛ پیش بینی می‌شود مهر ۱۴۰۲ نیز ۸۰ هزار معلم بازنشسته شوند.

ترکی گفت: براساس محاسباتی که انجام دادیم برای رتبه‌بندی۶۴۱ هزار نفر از معلمان شاغل ۵هزار میلیارد تومان مطالبه از آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه داریم البته در اینباره اختلاف حسابی وجود دارد و سازمان برنامه می‌گوید این رقم را پرداخت کرده است و اختلاف حساب با آموزش و پرورش تا هفته آینده نهایی و تکلیف روشن خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده است تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا بتوانیم تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته را به طور کامل اجرا کنیم.

منبع: تسنیم
  • جمال ارسالی در

    برای صدور احکام بازنشستگی و پاداش و رتبه بندی بازنشستگان مهر ۱۴۰۱ که تعدادشان ۵ ۰۰۰۰ نفر می باشدمی گویند نیاز به یک هزار میلیارد اعتبار است حال اگر پاداش هر باز نشسته میانگین سیصد میلیون تومان باشد این اعتبار برای چند نفر کفایت میکند کمتر ۳۰ ۰۰ نفر

  • ناشناس ارسالی در

    ۳ ماه دیگر ، خوبه انشاالله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها