|
کدخبر: 297321

پایان رتبه بندی معلمان

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.

طبق مصوبه مجلس و تأییدیه شورای نگهبان، زمان اجرای رتبه‌بندی از مهر ۱۴۰۰ است که معوقه شش‌ماهه آن در سال۱۴۰۰ با وجود قول‌های متعدد مسئولان هنوز پرداخت نشده و فرهنگیان و بازنشستگان مشمول این طرح منتظر پرداخت معوقات آن هستند. حدود یک‌سوم فرهنگیان به رتبه‌های خود معترض هستند و اعتراضات و مستندات خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کرده‌اند تا رتبه‌های استحقاقی را دریافت کنند. بسیاری از فرهنگیان برای اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند. حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و پیگیر این موضوع هستند.

با این شرایط که رتبه‌بندی معلمان ناقص اجرا شده و معترضان فراوانی دارد و معوقات ۱۴۰۰ آن نیز پرداخت نشده، چطور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند که کار رتبه‌بندی معلمان تمام شده و مسئله بر زمین مانده‌ای وجود ندارد!

وزیر محترم آموزش و پرورش در روزی که در مجلس رأی اعتماد گرفت قول داد که قانون رتبه‌بندی را که مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش است اصلاح کند و به اعتراضات خیلی سریع رسیدگی شود. اصلاحی که به قول آقای منظور احتیاج به بودجه جداگانه‌ای دارد و باید وزارت آموزش و پرورش با همکاری مجلس و دولت این مسئله را پیگیری و اجرائی کنند.

بنابراین کار رتبه‌بندی معلمان تازه شروع شده و قرار است پس رفع ابهامات و رسیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی، کام معلمان را شیرین کند و در سال‌های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه‌های بالاتر و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای با هم رقابت کنند. قرار است اجرای رتبه‌بندی معلمان در بهبود آموزش و یادگیری مؤثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش جان تازه‌ای به آن ببخشد.

منبع: شرق
  • مومنی ارسالی در

    آقای منظور حتما منظوری دارد که گفته کار رتبه بندی تمام شده اگر عقل سالمی داشت این حرف را نمی گفت

  • دبیر ارسالی در

    نتیجه اعتراض رتبه بندی چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها