|
کدخبر: 303716

در آینده نزدیک نیازمند مراکز سلامت روان بیشتری هستیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در آینده خیلی نزدیک نیاز به مراکز سلامت روان جامعه نگر بیشتر می‌شود.

آموزشی در آینده نزدیک نیازمند مراکز سلامت روان بیشتری هستیم

حسین فرشیدی، در بازدید از مرکز سلامت روان جامعه نگر مهرگان در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: یک مرکز کوچک می‌تواند یک محله را با تمام شاخص‌های سلامت اداره کند و در اجرای برنامه‌های سلامت، شهرداری، امور اجتماعی، فرمانداری، بهزیستی، مددکاران مختلف و کمیته امداد، می‌توانند همکاری کنند.

وی به نتایج فعالیت کارکنان که در چند مقاله آمده است اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم از لحاظ علمی، فضا و نیروی انسانی این‌گونه مراکز را حمایت کنیم با بسیاری از مشکلات پیش رو می‌توانیم مقابله کنیم، برای مثال وزارت بهداشت اولویت اولش را در حال حاضر برنامه سلامت خانواده گذاشته است که با اجرایی شدن آن، برای هر هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب قرار می‌دهیم و هر فرد ایرانی، مراقب سلامت خود را می‌شناسند و افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند چندین برابر می‌شود و بسیاری از بیماری‌های روان‌پزشکی نیز سریع‌تر شناخته می‌شوند.

فرشیدی افزود: در آینده خیلی نزدیک نیاز به مراکز سلامت روان جامعه نگر بیشتر می‌شود و در این راستا می‌بایست بتوانیم هم برنامه جامع را اجرا کنیم و هم برای آینده، برنامه‌ریزی کنیم. به همین منظور ما در تمام مراکز سلامت، کارشناس سلامت روان را وارد سیستم شبکه کردیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال‌های آینده شاهد تأثیرات مثبت اجرای برنامه هستیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها