|
کدخبر: 303537

سامانه حسابیار کمک به کاهش هزینه دانشگاه آزاد

سامانه «حسابیار» در راستای اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می شود.

آموزشی سامانه حسابیار کمک به کاهش هزینه دانشگاه آزاد

دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی سامانه «حسابیار» خبر داد و گفت: سامانه «حسابیار» ۲۹ مردادماه با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح و جهت تمامی واحدهای کشور اجرایی خواهد شد.

وی گفت: این سامانه به نشانی hesabyar.iau.ir در راستای اجرای راه کنش «سامانه‌سپاری، چابک‌سازی و هوشمندسازی ساختار تشکیلاتی، فرآیندها و نظام های مدیریتی با رویکرد افزایش یکپارچگی، بهره‌وری و قابلیت یادگیری» سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و اجرا شده است.

جاوید خاطرنشان کرد: امور مالی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تا پیش از این از طریق نرم افزار های حسابداری (ACCOUNT) و دریافت و پرداخت (Casher) انجام می شد. در این نرم افزارها اطلاعات مالی هر واحد به صورت غیرمتمرکز ثبت و نگهداری می شد و در نهایت اطلاعات به صورت دوره ای با بازه زمانی به سازمان مرکزی ارسال و تجمیع می شد.

وی افزود: با راه اندازی سامانه «حسابیار» اطلاعات مالی تمامی واحدها به صورت یکپارچه در یک سامانه تجمیع و موجب شفافیت و انضباط مالی خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی دیگر از مشکلات نرم افزارهای حسابداری (ACCOUNT) و دریافت و پرداخت (Casher) گفت: تحت وب نبودن، استفاده از تکنولوژی سالیان قبل، غیرمتمرکز بودن، به هنگام نبودن اطلاعات، عدم نظارت برخط اطلاعات مالی واحدها، مجزا بودن سرور و... ازجمله عوامل محرک جهت طراحی سامانه حسابیار شد.

وی با بیان اینکه سامانه «حسابیار» کاملاً به صورت بومی و توسط کارشناسان خبره اداره کل امور مالی این معاونت و با همکاری کارشناسان برنامه نویسان متبحر مرکز فناوری و اطلاعات دانشگاه طراحی و بارگذاری شده، تصریح کرد: این سامانه به صورت نظام‌مند طراحی شده و به هنگام بودن، متمرکز شدن، یکپارچگی اطلاعات، نظارت بر خط، اعمال کنترل های بودجه‌ای، دسترسی لحظه‌ای عاملان خزانه‌داری جهت اعمال کنترل های لازم قبل از خرج و ... از جمله مزایای آن است.

جاوید یادآور شد: همچنین از آنجا که این سامانه تنها نیاز به چند سرور در مرکز دارد، هزینه دانشگاه را از لحاظ سخت‌افزاری و امنیتی کاهش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پنل مدیریتی برای اخذ گزارشات مدیریتی در سطوح مختلف دارایی و بدهی و هزینه مبتنی بر دیدگاه بودجه‌ای و... ازجمله ویژگی های سامانه «حسابیار» است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها