|
کدخبر: 303370

اموزش و پرورش استان فارس رتبه برتر در فرایند استخدام

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس خواستار همراهی و حمایت اعضای مجمع خیرین تعلیم و تربیت برای فراهم کردن بسترهای ادامه تحصیل افراد بازمانده از تحصیل به دلیل مشکلات مالی، شد.

آموزشی اموزش و پرورش استان فارس رتبه برتر در فرایند استخدام

دکتر محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۲۲ مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس، تسریع در حل مشکلات سخت‌افزاری مدارس با استفاده از بودجه‌های ملی و استانی، ظرفیت مجمع خیرین، امکانات شهرداری‌ها و همچنین بهره‌گیری از پتانسیل قانون مولدسازی املاک سازمان‌ها، را یک ضرورت توصیف کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای تامین سرویس مدارس با هدف ارتقاء سطح ایمنی دانش آموزان و همچنین تعرفه مقرون به صرفه هم برای والدین و هم برای رانندگان اتخاذ شود.

ایمانیه بر لزوم آماده‌سازی مدارس و تامین فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید نیز تاکید و اضافه کرد: در حد امکانات استانی، موارد را تامین و در صورت نیاز از طریق وزارت متبوع مراتب را پیگیری کنید؛ اگر لازم بود، جلسه با وزیر محترم آموزش و پرورش را دنبال خواهیم کرد.

تعمیق بخشیدن به فرهنگ عفاف و حجاب

 رئیس شورای آموزش و پرورش فارس، خواستار تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در آموزش‌های پرورشی ویژه دانش آموزان شد و افزود: اقدامات مربوط به این حوزه باید عمیق و با تدبیر بوده و در درازمدت انجام شود؛ فعالیت های ایجابی هم باید با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی اجرا شوند.

ایمانیه به فصل نقل و انتقالات در آموزش و پرورش نیز اشاره و توصیه کرد: در جابجایی‌ها، همکاران باید احساس کنند هیچ تبعیضی در کار نیست و لازم است با تدبیر و استفاده از سایر روش‌ها هیچ کلاسی از ابتدای سال جدید بدون معلم نباشد.

رتبه برتر فارس در پروژه استخدام

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه در پروژه استخدامی ماده ۲۸، فارس رتبه برتر کشور را کسب کرده و علی‌رغم حجم سنگین آمار شرکت کنندگان با تلاش شبانه روزی و بی وقفه کار مصاحبه‌ تمام شده است، گفت: در این فرآیند ۱۵۰۰ نفر استخدام می‌شوند.

محمدخلیل عسکری با بیان اینکه دوره‌هایی برای ارتقاء آگاهی معلمان برگزار شده است، افزود: بازگشایی مدارس و پروژه مهر از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش است و جلسات هفتگی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه آئین نامه عفاف و حجاب به استناد سندهای بالادستی تدوین و رونمایی شد، برگزاری دوره‌های مرتبط با حضور بیش از ۸ هزار معلم را یادآور شد.

عسکری با اشاره به اینکه نقل و انتقالات با رعایت تکریم متقاضیان و خطوط قرمز در خصوص بدون معلم نماندن مدارس، با هدف رفع مشکلات فرهنگیان دنبال می‌شود، گفت: فرآیند ثبت‌ نام هم در حال انجام است و مدیران مدارس با رعایت چارچوب‌های قانونی تعیین شده در این زمینه کار می‌کنند.

او با اشاره به کسب مقام سوم در رتبه بندی، علت پیشتازی بعضی استان‌ها را جمعیت کم فرهنگی ذکر و اضافه کرد: در زمینه پوشاک گلوگاه‌های فساد را بسته و برنامه ریزی و مواد لازم پیش بینی کرده‌ایم، در زمینه سرویس هم اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

عسکری با بیان اینکه امسال قرار است ۱۷۰۰ دانشجو، وارد دانشگاه فرهنگیان فارس شوند، فراهم کردن مقدمات استقرار و تامین خوابگاه دانشجویی را از دغدغه‌ها و اولویت‌ها ذکر و اضافه کرد: مشکل خوابگاه دانشجو معلمان پردیس‌ها از مسائل مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تمام تلاش معطوف به برنامه‌ریزی برای ممانعت از حوادث تلخ سال گذشته شده است.

کمبود نیروی انسانی چالش آموزش و پرورش 

معاون آموزشی آموزش و پرورش فارس نیز کمبود نیروی انسانی را چالش مهم سال تحصیلی پیش رو دانست و گفت: بهره گیری از نیروهای بازنشسته، دانشجو معلمان و ..‌. از راهکارهای ارائه شده در این زمینه است.

مجید زارعی با اشاره به همکاری خوب شهرداری شیراز در خصوص سهم سه درصدی آموزش و پرورش در سال گذشته، گفت: آموزش و پرورش خواستار تشکیل جلسه با موضوع مطالبات سه درصدی آموزش و پرورش از شهرداری های استان به ویژه شهرداری شیراز است.

وی ادامه داد: به واسطه کسب جایگاه برتر فارس در رتبه بندی، دبیرخانه جایگاه ارتقای معلم از سه روز قبل در شیراز راه اندازی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با تشریح آمار و ارقام نمرات امتحانات نهایی گفت: با ۷ پله صعود، رتبه استان از ۲۳ به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

فرشید قاسمی گفت: علیرغم افت میانگین نمرات امتحان نهایی در سطح کشور، استان فارس با برنامه ریزی های مطلوب از جمله طرح ۵۰ روزه و ۱۸ روزه موفق به ارتقای میانگین نمرات امتحانات شد.

 در پایان این جلسه، از "فرنیا فرمنش" دانش آموز رشته تجربی و دارنده مدال طلای المپیاد سلول‌های بنیادی قدردانی و تجلیل شد.

منبع: ايسنا
  • بازنشسته شهریور 1401 ارسالی در

    ما بازنشستگان حاضر به همکاری دوباره با آموزش و پرورش نیستیم و اشتباه سی ساله ی خود را دوباره تکرار نخواهیم کرد، لعنت بر آنهایی که می گویند کار شما ثواب دارد، ثواب همراه با گرسنگی خود وزن وفرزندانمان را نخواستیم، ثواب همراه باشرمندگی پیش فرزندانمان را نخواستیم، لعنت خدا بر مسولین نالایق که تا بحث پول می شود شغل ما را به پیامبران نسبت می دهند، اگر راست می گویید خودتان حقوقهای نجومی نگیرید، چه فرقی بین فرزندان من و شما نا لایقان هست، من در هر اداره و ارگان و بیمارستانی میروم از سطح پایین تا سطح بالای آن اداره و بیمارستان دانش آموزان من وجود دارند، این ارزش کار سی ساله ی من است، اما آقایان که دم از دین و دیانت می‌زنید، نمایی از کارتان را ارائه دهید، من سال گذشته هم بخاطر رودر بایستی با ریس اداره همکاری کردم ولی امسال نه خودم و نه همکاران دیگر همکاری نمی کنیم، اگر خجالت نمی‌کشید حقوق حق التدریس ما را کامل بدهید، پس خفه شوید تا خفه تان نکردیم. افتخار می کنم که همین الان هم، هم دانش آموز، هم والدین، و هم مدیران مدارس و ادارات در طول این سی سال نطر مثبتی دارند و کارم را به نحو احسن انجام داده ام والان با خیال آسوده و رصایت وجدان نسبت به وظیفه در قبال حقوق ناچیز چند ساله، بازنشسته شد ه ام.

  • مجتبی ارسالی در

    سلام شما فقط دنبال پول بودین که از مردم بدبخت پول ثبت نام بگیرین ولی این امتحان الکی بود تو محل ما تویه خانواده دونفر قب ول شدن چون دامادشون رئس اموزش پرورش شهرس تانمان هست وما نماینده زدوبند داره فقط ا ین امتحان الکی بود مردم رو خر نکنید بخدا خودتون خرین ما از همه از تو که وزیر آمو زش پرورش هستی عاقل تریم با این درس دادن به این بچه ها شما دارین مردم بی سواد میک نین بخدا همش پارتی بازی هست اینا سیاه با زی هست امتحان برای استخدام

  • ناشناس ارسالی در

    اقای وزیر. یه بار برای همیشه یه حرفی بزن که عملی شود نه در هوا معلق بماند تا الان که پست وزارت گرفتی یه حرف راست از شما ندیدیم مگه نگفتی دو هفته دیگه پاداش داده میشود ووووووووو.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها