|
کدخبر: 295969 سهیل مافی

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صحرایی: حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست

امروز جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس در حال برگزاری است.

آموزشی صحرایی: حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست

در جلسه امروز مجلس موافقان و مخالفان صلاحیت وزیر پیشنهادی، به صحن رفته و به ایراد نظرات خود پرداختند.

سیدعلی موسوی به عنوان اولین مخالف به صحن رفت و از دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن گفت.

روح الامینی به عنوان نماینده موافق نیز صحرایی را یک گزینه خوب و مناسب برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد.

رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به صحن رفت و در خصوص نظرات نماینده های موافق و مخالف صحبت کرد.

صحرایی گفت: نمایندگان عزیز نظرات خود را ایراد کردند و بنده به تمام آن ها احترام میگذارم.

او ادامه داد: حقیقت امر این است که حال آموزش و پرورش و وضعیت معلمان خوب نیست.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید بهترین افراد را به معلمی گماشته و از آن ها حمایت همه جانبه کنیم. ما باید برای این عزیزان برنامه ویژه داشته باشیم. من رضامراد صحرایی، روستا زاده ای هستم از دیار زاگرس که پشتوانه ای جز خداوند نداشتم. هر مدرسه باید یک مهارت سرا باشد. مدیران ما باید برای این کار تخصص داشته باشند.

صحرایی اضافه کرد: ما باید کیفیت مدارس را به بالاترین سطح رسانده و به پرورش دانش آموزان کمک کنیم. سند تحول باید به یک سند ملی تبدیل شود. اگر ما تغییر لازم را ندهیم، به شدت متضرر می شویم. من معتقد هستم که معلم باید نقش خود را از آموزگار به پروردگار تبدیل کند. وزیر پیشنهادی گفت: ما ۵۹ هزار معلم پرورشی کمبود داریم. باید این ضعف پوشش داده شود و ما هم برای آن برنامه داریم. ما برای طرح رتبه بندی معلمان برنامه ویژه داریم و باید به این دغدغه اساسی فرهنگیام رسیدگی کرده و نیاز آن ها را مرتفع کنیم.

صحرایی مطرح کرد: آموزش و پرورش از حواشی و سیاست زدگی پرهیز خواهد کرد. وظیفه ما حرکت در مسیر انقلاب است. ما باید مطابق منویات مقام معظم رهبری عمل کرده و به خواسته های اصولی ایشان جامه عمل بپوشانیم. او تصریح کرد: چالش های پیش رو باید به خوبی شناخته شده و برای عبور از آن تلاش کنیم. ضعف در زیرساخت های آموزش و پرورش یکی از مهم ترین چالش های ما است. ضعف در کیفیت برنامه های پرورشی دیگر چالش اساسی به شمار می رود. مسائل امروزه آموزش و پرورش دستگاهی نیستند، بلکه ملی هستند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف وضعیت مهرآفرینان بیان کرد: شرایط خرید خدمات باید یک بار برای همیشه روشن شود. باید راهی برای استخدام نیروهای تخصصی پیدا شود. باباهای مدرسه از ما انتظار دارند و ما باید کمک حال آن ها باشیم. در تابستان باید برنامه مطلوب و به ویژه برای دخترانمان داشته باشیم. او اذعان کرد: ۲ برنامه را درصورت کسب اعتماد شما عزیزان در پیش می گیرم. یک، برنامه سند تحول در دستور کار قرار دارد و در کمتر از شش ماه به تصویب می رسانیم. ۱۷ قانون برای اجرای سند تحول نیاز دادیم. دو، توانمندسازی معلمان و رسیدگی به دغدغه های اساسی آن ها است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها