|
کدخبر: 287509

خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به نامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: کاهش حداکثر سن از ۲۴ سال تمام به ۲۲ سال تمام، اعتراضات داوطلبان تحصیل در دوره فرهنگیان را به همراه دارد.

آموزشی خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان اواخر دی ماه امسال اعلام کرد که مصاحبه عمومی و علمی سال آینده ۳۰ درصد نمره خواهد داشت و این برخلاف مصاحبه‌های سال‌های قبل است که هیچ نمره‌ای نداشت و همچنین گزینش مستمر هم در طول تحصیل انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: سال آینده، کف تراز دانشگاه فرهنگیان ۷۰۰۰ خواهد بود که ۵۰۰ نمره نسبت به امسال اضافه شده است. معدل داوطلبان گروه علوم انسانی باید حداقل ۱۵ و گروه علوم ریاضی، تجربی، کاردانش و فنی حداقل باید ۱۴ باشد و با این نمره علمی به محاسبه دعوت خواهند شد.

اما عبدالرسول پورعباس معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ خطاب به صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بازگشت به نامه مورخ اول بهمن ۱۴۰۱ در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوی متعهد خدمت برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از طریق آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، با توجه به تمایل زیاد داوطلبان به تحصیل در این دوره، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱- از سال ۱۴۰۲ پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس ضوابط مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه) شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور انجام پذیرد.

طبق مندرجات ماده ۵ مصوبه فوق، مؤسسه می‌تواند در پذیرش دانشجو در رشته‌محل‌های پرمتقاضی حدنصاب برای نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی تعیین و پس از تصویب شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو، حداقل دو سال قبل از پذیرش دانشجو اعلام عمومی نماید.

همچنین در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ظرفیت رشته‌محل‌های دوره فرهنگیان ۲۵ هزار و ۵۵۸ و تعداد پذیرفته‌شدگان ۲۳ هزار و ۹۲۷ نفر بوده است. ملاحظه می‌شود تعداد ۱۶۳۱ ظرفیت این دوره خالی مانده است. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کسب نمره حداقل ۶۵۰۰ در زیرگروه مربوطه الزامی بوده و حدود ۴۴۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان دارای نمره قبولی کمتر از ۷ هزار بودند.

بنابراین افزایش حدنصاب نمره از ۶۵۰۰ به ۷ هزار گرچه سبب افزایش کیفیت علمی پذیرفته‌شدگان می‌شود اما ظرفیت خالی مانده را نیز افزایش می‌دهد. با توجه به موارد فوق، افزایش حد نصاب نمره برای سال ۱۴۰۲ ممکن نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها