|
کدخبر: 284602

تعمیر تخصصی پکیج در کرج

پکیج‌ها به علت کارکرد بسیار و همچنین املاح موجود در آب شهری، ممکن است بعد از مدتی دچار رسوب شوند. به همین دلیل باید به صورت دوره‌ ای اقدام به رسوب‌ گیری پکیج خود کرد.

به صورت کلی بهتر است هر شش ماه یکبار سرویس پکیج انجام شود، این کار موجب افزایش عمر پکیج شما می‌شود و از خرابی‌های جدی پکیج در آینده پیشگیری می‌کند.

به صورت کلی در سرویس پکیج موارد زیر انجام می‌شود که شامل :

- تعویض فیلتر آب و رسوب‌ زدایی

- اسید شویی مبدل گرمایی پکیج

- اسید شویی سنتی از طریق روش غوطه‌ ور

- اسید شویی مدار پکیج به روش مدرن با پمپ

- بازبینی لوله دودکش

- چکاپ پمپ سیرکولاتور

- تست مدار ایمنی پکیج

- بازبینی شیرهای پکیج

- بررسی شیر سه‌ راهی

- بررسی شیر گاز

- هواگیری

چه زمانی به تعمیرکار تخصصی پکیج در کرج نیاز پیدا می‌کنیم؟

پکیج‌ها برای ایجاد آب گرم و گرمایش خانه، دستگاهی ضروری محسوب می شوند و تعمیر هر چه سریع‌ تر‌ آن‌ها به افزایش طول عمر دستگاه می افزاید.

در حالت‌های متفاوت علاوه بر آنکه یک قطعه خراب می‌شود، همان قطعه می‌تواند بر دیگر اجزا و عملکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارد. در نهایت برای تعمیر تخصصی پکیج در کرج بهتر است با مشاهده تغییرات در عملکرد یا صدای دستگاه با متخصصان مجموعه ما تماس بگیرید.

همچنان که در قسمت های قبل گفته شد، پیشنهاد می‌شود برای آنکه عمر پکیج خود و قطعات داخلی آن را افزایش دهید حداقل سالی دو بار پکیج خود را توسط افراد ماهر و تخصصی سرویس کنید.

هزینه تعمیر پکیج در کرج :

برای تعمیر تخصصی پکیج در کرج باید بدانید که هزینه آن بستگی به نوع کاری که انجام می شود مشخص می شود و اتحادیه برای هر کاری یک نرخ مشخص تعیین کرده است. برای براورد هزینه تعمیر تخصصی پکیج در کرج کافی است با ما تماس بگیرید و مشکل دستگاه خود را توضیح دهید.

بهترین تعمیرکار تخصصی و حرفه ای پکیج در کرج کیست؟

تعمیر پکیج یک کار تخصصی به شمار می رود که نیاز به تجربه بسیاری هم دارد، این که چه تعمیرکاری بهترین است تا بحال هیچ مرجعی این ارزیابی را انجام نداده است، اما تمام تلاش ما این است که بهترین باشیم.

بنابراین چنانچه پکیج شما نیاز به تعمیر یا سرویس تخصصی دارد، فقط کافی است با مجموعه تخصصی ما تماس بگیرید تا تکنسین متخصص در کمترین زمان به محل شما مراجعه کند و مشکل دستگاه شما را به راحتی برطرف کند.

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری شامل چه مواردی است و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

پکیج دیواری وسیله ای پیچیده است و تعمیرات آن نیز به دانش و مهارت کافی نیاز دارد، نداشتن تخصص لازم در این زمینه موجب وارد شدن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

برای تعمیرات تخصصی پکیج دیواری به صورت پیشرفته باید حتما دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری در مراکز آموزشی طی شود ولی با این حال، ما در این بخش مشکلات رایج پکیج دیواری را عنوان و دلایل ایجاد این مشکلات و همچنین رفع عیوب آن را بررسی کنیم.

بنابراین رایج ترین مشکلاتی که در کارکرد یک پکیج دیواری به وجود می آید عبارت است از :

1- پکیج بیش از اندازه داغ می کند :

داغ شدن بیش از اندازه آب پکیج یکی از مشکلات رایج در رابطه با پکیج دیواری محسوب می شود. این مشکل مربوط به ترموستات دستگاه است و موجب می شود دمای آب را پایین تر از میزان واقعی نشان دهد. برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم ترموستات دستگاه را تعمیر و یا تعویض کنید.

2- روشن نشدن پکیج :

این مشکل با توجه به دلایل متفاوتی ممکن است اتفاق بیفتد. از جمله دلایلی که باعث این اتفاق می شوند می توان به عدم تنظیم فشار مناسب، مسدود بودن لوله ها، خرابی ترموستات و مشکلات شمعک اشاره ویژه ای کرد.

برای برطرف کردن این مشکل می توان با تامین کردن فشار آب نوسان آن را کنترل کرد و توسط محافظ برق، جریان برق را کنترل کرد یا با تعویض شیر ورودی گاز، نقص ورودی گاز را از بین برد و با تعویض کردن سوئیچ فشار هوا، نقص ناشی از فشار هوا را رفع کرد.

3- کار نکردن دکمه های پکیج :

این مورد مربوط به قسمت های الکترونیکی و احتمالا برد دستگاه می باشد. این مشکل باید بلافاصله بعد از بروز حل شود، در غیر این صورت مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت. بنابراین برای رفع مشکل کار نکردن دکمه های پکیج دیواری نسبت به تعمیرات برد پکیج دیواری به سرعت اقدام کنید؛ یا در صورت نداشتن تخصص کافی در این زمینه می توانید با تعمیرکاران حرفه ای ما در مجموعه ایران دما در ارتباط باشید تا با اعزام فوری در محل مورد نظر شما، مشکل دستگاه رفع شود.

اگر هر کدام از گزینه های زیر رخ دهد، امکان دارد دکمه ها خراب شده باشند و در این صورت بهترین راه حل ممکن عوض کردن قطعه‌ی مورد نظر می باشد. این موارد شامل :

- روشن و یا خاموش شدن پکیج در مواقعی که نباید صورت بگیرد.

- دما نسبت به چیزی که ترموستات نشان می دهد، بالاتر و یا پایین‌ تر باشد.

- ترموستات دستگاه از خود صدای کلیک تولید نمی کند.

- ترموستات و یا تایمر مکانیکی دستگاه از خود صدایی مانند وزوز تولید می کند.

- آبی که خارج می شود بسیار داغ می باشد.

4- هواگیری شوفاژ :

حتما باید برای نصب پکیج از افرادی استفاده شود که تخصص کافی در نصب پکیج دیواری داشته باشند. برای نصب پکیج باید آن را در حالت تراز نصب کرد تا آب به بخش های متفاوت شوفاژ و رادیاتور برسد. چنانچه شوفاژ در قسمت بالایی سرد و در قسمت پایین گرم بود باید، هواگیری پکیج را انجام داد.

5- گرم نشدن شوفاژ :

گاهی پیش می آید که آب پکیج گرم می باشد اما شوفاژها همچنان سرد است. این مشکل به علت ایجاد عیب در شیر سوئیچ اتفاق می افتد. شیر سوئیچ قطعه ای می باشد که به صورت قفلی عمل می کند و اولویت آب پکیج را به سمت شیرهای آب و یا شوفاژها هدایت می کند. هنگامی که این قطعه خراب شود، تقسیم آب را به درستی انجام نمی دهد و مشکلات ذکر شده در پکیج یا شوفاژ به وجود می آید. بنابراین برای رفع این مشکل باید سریعا نسبت به تعویض شیر سوئیچ اقدام کنید.

6- پکیج اصلا آب را گرم نمی کند :

در این حالت باید یک تعمیرکار تخصصی پکیج در کرج، باید از پکیج مورد نظر شما بازدید کند تا بتواند عیب آن را تشخیص دهد. به این دلیل که این حالت بنا به دلایل متفاوتی در پکیج ها اتفاق می افتد.

7- تولید صدای آزار دهنده در پکیج :

از دیگر مشکلات پکیج دیواری تولید صدای آزار دهنده در پکیج می باشد، با گذشت زمان و استهلاک پکیج و همچنین قطعات مربوط به آن، مشکلاتی در پکیج ایجاد می شود که امکان بروز سروصدا است.

یکی از رایج ترین قطعه‌هایی که دلیل سروصدای پکیج می باشد، پمپ گرمایش دستگاه است.

با گذشت زمان هوا وارد پمپ‌ها می‌شود و یک حباب هوایی تولید می کند که موجب تولید سر و صدای آزار دهنده می‌شود که این امر منتج به صدای اضافی پکیج می باشد.

برای رفع این موضوع پکیج را هواگیری کنید و شیر مخصوص هواگیری که در پشت بدنه پکیج قرار دارد را باز کرده تا هواگیری انجام شود.

در صورتی که پکیج در هنگام روشن شدن صدای خاصی را تولید می‌کند، به علت باز کردن شیر آب گرم دستگاه شروع به کار می‌کند و احتراق انجام می‌شود و در نهایت مشعل روشن می‌شود، ولی در برخی مواقع با 3 بار تلاش پکیج روشن می‌شود.

در صورتی که شما سه بار امتحان کردید ولی احتراق انجام نشود، گاز حاصل جمع شده و با دفعه چهارم صدای انفجار کوچکی ایجاد می‌شود یکی از دلایلی که موجب ترکیدن پکیج می‌شود، موضوع گفته شده است که به سادگی با تعویض مشعل احتراق قابل برطرف کردن می باشد.

همچنین هنگامی که صداهایی شبیه به سوت شنیدید، باید بدانید پکیج دیواری شما آسیب دیده و به تعمیرات تخصصی نیاز دارد، امکان دارد رسوبات حاصل از آب در مبدل یکی از علت‌های آن باشد. حتما رسوبات حاصله در پکیج و رادیاتور را از بین ببرید، چرا که موجب فرسودگی آن‌ها می‌شود برای رفع این مشکل از رسوب گیر در مسیر آب و پکیج بهره بگیرید، همچنین حداقل هر سه ماه یکبار فیلترهای داخل مخزن را عوض کنید.

8- خروج نور پیلوت :

در صورت شکستگی ترموکوپل از پیلوت نور خارج می‌شود، به این دلیل که ترموکوپل قطعه‌ای است که برای تعیین و اعلام دما در دستگاه استفاده می‌شود در صورت هر گونه آسیب و یا از بین رفتن عایق می‌تواند نور خارج شود.

9- کاهش فشار پکیج دیواری :

کاهش فشار پکیج‌های دیواری خود علتی هستند تا مشکلات بسیاری برای دستگاه به وجود بیاید. دلایل این کاهش عبارت است از :

- شیر اطمینان فشار دارای اشکال است.

- نشت و آب‌ ریزی رادیاتورها و شیرهای همراه آن

- هوای رادیاتور مسدود می باشد.

- فشار گیج با ایراداتی رو به‌ رو است.

10- حرارت آب پکیج خیلی بالاست.

در صورتی که آب خارج شده از پکیج خیلی داغ باشد، امکان خرابی ترموستات وجود دارد. ترموستات دچار ایراد می باشد و دمای واقعی آب را تشخیص نمی دهد. در بیشتر موارد با تعویض ترموستات مشکل موجود برطرف می شود.

11- نشتی پکیج دیواری :

در بیشتر موارد نشتی پکیج دیواری مسئله‌ی بزرگی نمی باشد و خیلی راحت حل می‌شود، اما در برخی مواقع مشکلات جزئی در نشتی موجب وقوع مشکلات بزرگی می‌شود. از علت های نشت می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد که عبارت است از :

- وجود ایرادی در مبدل حرارتی

- نشت پمپ آب

- اتصالات لوله‌های پکیج دچار نشتی می باشد.

- شیر اطمینان فشار با مشکل مواجه است.

- دیافراگم ظرف انبساط با مشکل روبرو می باشد.

- اگر با روشن کردن پکیج و فعال شدن آن، هنگامی که شیر آب گرم باز می‌شود، روند چکه کردن افزایش پیدا کند، کاملا پیش‌ بینی شده عمل کرده است؛ به این دلیل که با افزایش دما، فشار موجود در سیستم نیز افزایش پیدا می‌کند و بر قسمتی که آب نشت می‌کند، تاثیر می‌گذارد و فرایند نشتی زیاد می‌شود؛ بنابراین با خاموش کردن دستگاه پکیج خود ممکن است روند نشتی قطع شود.

در این مورد می توان با تعمیرکاران تخصصی ایران دما تماس بگیرید تا با حضور در محل مورد نظر شما نسبت به مشکل به وجود آمده اقدام کنند.

12- یخ زدن لوله پکیج دیواری :

از دیگر مشکلات پکیج دیواری یخ زدن لوله پکیج می باشد، در صورتی که پکیج خطای سرد بودن را نشان می‌دهد، باید یک بار پکیج خاموش شود و سپس روشن کرد یا همان را ری‌استارت کنید. در صورتی که همچنان مشکل پابرجا باشد، احتمال این می‌رود که در درون لوله مواد مایع وجود دارد یا این‌ که منجمد شده باشد.

13- قسمت بالای رادیاتور سرد است :

چنانچه چیزی از نصب رادیاتورهای خود نمی‌گذرد، از تراز بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید، چرا که این کار موجب می‌شود تا مقدار آب گرمی که به رادیاتور می‌رسد به یک اندازه باشد و به صورت یکنواخت همه جا را گرم کند.

در صورت سرد بودن بخش بالای پکیج احتمال هوا گرفتگی وجود دارد. در این هنگام، با استفاده از یک اهرم هواگیری آهسته پیچ هواگیری رادیاتورها را باز کنید، این کار را تا زمانی که آب به بیرون نریزد ادامه دهید، در این صورت هوا کاملا تخلیه شده است.

14- قسمت بالایی و میانی رادیاتور سرد می باشد.

این اشکال هنگامی ایجاد می شود که لوله‌ ها رسوب گرفته باشند. تجمع لجن و رسوب در این قطعات به همه‌ی قطعات دیگری مانند پمپ‌ها، مبدل حرارتی و حتی رادیاتور موجب صدمه رسیدن به آن ها می شود. چنانچه لوله های رادیاتور گرم است ولی پره ها سرد می باشد و یا ناحیه‌ی میانی و بالایی رادیاتور سرد است، می توان به انسداد لوله ها و رادیاتور توسط لجن یا رسوب شک کرد.

در این صورت حتما با تعمیرکاران تخصصی ایران دما تماس بگیرید تا ضمن دریافت به موقع خدمات از کیفیت بالای آن نیز بهره‌ مند شوید.

مهمترین موارد در زمان کار نکردن پکیج :

مواردی که می‌توانید قبل از تماس با تعمیرکار تخصصی پکیج در کرج انجام دهید شامل موارد زیر است :

در برخی موارد مشکلاتی که در دستگاه ایجاد می‌شوند، جدی نیستند و می‌توان با انجام اقدامات اولیه و بدون نیاز به متخصص آن‌ها را رفع کرد. در ادامه این مشکلات و چگونگی رفع آن‌ها را ذکر می‌ کنیم.

- تست فشار: اگر عقربه فشار زیر یک بود، به معنای فشار اندک پکیج می باشد.

بهتر است اطمینان یابید که پکیج خاموش و انتهای شیلنگ به سوپاپ وصل است. اهرم تنظیم فشار را باز و صدای پر شدن آن را با دقت گوش کنید. تا قرار گرفتن عقربه بر روی 5/1 منتظر مانده و سپس شیر را ببندید و نسبت به روشن کردن پکیج اقدام کنید.

- راه اندازی مجدد: همیشه به یاد داشته باشید که برای رفع مشکلات احتمالی، ریست کردن پکیج می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

- تعویض باتری ترموستات: امکان دارد بعضی از ایرادات احتمالی با تعویض باتری از محفظه ترموستات رفع شود. بعد از تعویض باتری‌های قدیمی، مدت زمانی لازم است تا ارور نمایش داده شده، حذف شود.

در صورتی که هیچ یک از اقدامات گفته شده، مفید واقع نشد کافی است با مجموعه تخصصی ما تماس بگیرید تا به صورت تخصصی شما را راهنمایی کنیم.

لازم به یادآوری است که با سرویس به موقع پکیج از بسیاری مشکلات احتمالی خلاصی خواهید یافت و لزومی به تقبل هزینه‌های بسیار زیاد برای تعمیر و یا تعویض قطعات در کرج نخواهید داشت.

چرا برای عیب یابی پکیج های خود از تعمیرکاران متخصص مجموعه ایران دما کمک بگیریم؟

- مجموعه معتبر ایران دما دارای متخصصین با تجربه بوده و با شناختی که بر روی پکیج شما دارد می تواند مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنید.

- تعمیرکاران ماهر ایران دما آماده خدمت رسانی به تمامی نقاط ایران می باشند.

- تعمیرکاران تخصصی ایران دما وقت شناس بوده و راس ساعت تعیین شده در محل حاضر می شوند.

- همچنین این افراد بسیار خوش قول بوده و در ساعت مشخص شده کار را به پایان می رساند.

- مجموعه ایران دما با استفاده از قطعات و تجهیزات فابریکی و اصل موجب کاهش هزینه های تعمیر پکیج شما خواهند شد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها