|
کدخبر: 214167

چگونه پکیج را ریست کنیم؟

سبک زندگی چگونه پکیج را ریست کنیم؟

پکیج‌ها جزء مهم‌ترین و پرکاربردترین وسیله‌های منزل هستند که هر روزه از آنها استفاده می‌شود.

گاهی بلافاصله بعد از نصب یا قطع و وصل شدن جریان برق، دستگاه به مشکل می‌خورد و به درستی کار نمی‌کند. در این زمان یکی از بهترین راه‌های رفع مشکل، ریست کردن پکیج است. در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم چگونه پکیج را ریست کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

البته باید بدانید اگر مشکل با ریست برطرف نشود، باید از یک تعمیرکار پکیج بخواهید از نزدیک دستگاه شما را بررسی و تعمیر کند.

1-  بررسی کنید پکیج نیاز به ریست دارد یا خیر؟

بهتر است قبل از اینکه دست به کار شوید و پکیج را ریست کنید، مشکل دستگاه را پیدا کنید. چرا که ممکن است این ایراد پکیج اصلا نیاز به ریست نداشته باشد.

مشکلاتی مانند چکه کردن آب از زیر پکیج، کم بودن فشار آب، جرم گرفتن لوله‌های پکیج و ... نیازی به ریست کردن ندارد. برای رفع ایراد این موارد بهتر است از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

اما اگر تشخیص دادید که مشکل دستگاه با ریست حل می‌شود، باید به یکسری نکات توجه کنید سپس پکیج را ریست کنید.

رسیدن گاز به پکیج را بررسی کنید

روشن نشدن پکیج یکی از مواردیست که افراد به محض مشاهده آن، دست به ریست پکیج می‌زنند. اگر پکیج شما هم با این مشکل رو‌به‌رو است. ابتدا وضعیت شیر گاز پکیج را بررسی کنید اگر شیر گاز مشکلی ندارد و گاز به دستگاه می‌رسد ولی دستگاه روشن نمی‌شود می‌توانید پکیج را ریست کنید. 

بسیاری از مواقع شیر گاز ایراد دارد یا گاز محل قطع شده است و به این دلیل پکیج روشن نمی‌شود.

رسیدن برق به پکیج را بررسی کنید

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج اتصالی یا نرسیدن برق به پکیج است. پیشنهاد می‌کنیم پس از بررسی شیر گاز، سراغ اتصالات برق پکیج از جمله دوشاخه، سیم برق، محافظ و پریز بروید و از سالم بودن این قسمت‌ها مطمئن شوید. بسیاری از مواقع مشکلی در دوشاخه و پریز باعث روشن نشدن پکیج می‌شود. در این موارد ریست پکیج دردی را درمان نمی‌کند. 

چه مشکلاتی با ریست برطرف می‌شوند؟

اغلب مشکلاتی که ناشی از بهم خوردن تنظیمات باشد مانند درست روشن نشدن پکیج، ظاهر شدن ارور اشتباه روی پنل یا چشمکن زدن اشتباه چراغ‌های روی پکیج با ریست کردن از بین می‌رود. 

البته باید بدانید اگر ارورهای روی پنل با ریست کردن از بین نرود، ممکن است قسمتی از پکیج ایراد پیدا کرده باشد. در نتیجه باید در اسرع وقت برای حل مشکل اقدام کنید. 

ریست پکیج و برگشت به تنظیمات اولیه

2- براساس برند پکیج، بازگشت به حالت اولیه را انجام دهید

همانطور که می‌دانید برندهای مختلفی در بازار، پکیج تولید می‌کنند. ساختمان و ظاهر پکیج برندهای مختلف تقریبا مشابه همدیگر است ولی ممکن است هر برند تنظیمات مختلفی داشته باشد. برای مثال پکیجی که دارای پنل است با پکیجی که آنالوگ است؛ تنظیمات مختلفی دارد. 

در پکیج‌هایی که صفحه نمایش دارند، مشکلات از طریق کد، روی صفحه، نمایش داده می‌شود. هر ارور نشان دهنده یک مشکل است. در نتیجه اولین کاری که بعد از ظاهر شدن ارور باید انجام دهید، عیب یابی دستگاه و پیدا کردن علت ارور است. 

در پکیج‌هایی که صفحه نمایش ندارند، چراغ‌های روی دستگاه وظیفه اخطار دادن به کار را برعهده دارند. پس از اینکه علت به وجود آمدن مشکل مشخص شود، می‌توانید با توجه به ایراد تصمیم بگیرید پکیج را ریست کنید را خیر. 

مراحل انجام ریست برای پکیج بوتان

اگر شما از کاربران پکیج بوتان هستید؛ برای ریست پکیج خود را باید با توجه به مدل آن انجام دهید.

چنانچه پکیج بوتان شما جزء مدل‌های قدیمی است که روی آن دکمه ریستارت و استندبای ندارد، باید به کمک تغییر حالت تابستانه و زمستانه پکیج خود را ریست کنید. اما در صورتی که روی پکیج شما دکمه‌های استند بای و ریستارت تعبیه شده است، باید به کمک این دکمه‌ها کار را جلو ببرید. 

چگونگی ریست پکیج های بوتان و ایران رادیاتور

مراحل انجام ریست برای پکیج ایران رادیاتور 

کاربران پکیج ایران رادیاتور هم مانند پکیج بوتان باید برای ریست پکیج خود از طریق دکمه‌های روی دستگاه اقدام کنند. در پکیج‌های ایران رادیاتور معمولا فرآیند ریست کردن به دو شیوه انجام می‌شود.

• در برخی از مدل‌ها ریست کردن از طریق یک دکمه چرخشی (ولوم) انجام می‌شود. 

• در برخی از مدل‌ها ریست کردن توسط دکمه مخصوص ریست انجام می‌شود.

این دکمه‌ها روی قاب جلوی پکیج و در کنار چراغ‌های چشمک زن قرار دارند.

مراحل انجام ریست برای پکیج لورچ

برای ریست کردن پکیج لورچ نیز مانند بوتان و ایران رادیاتور باید از طریق دکمه ریست اقدام کنید. کافیست پس از پیدا کردن دکمه، آن را 10 ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها