|
کدخبر: 283499

اعتبار ۵۶ میلیارد تومانی رئیسی برای معلمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان قم در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ مبلغ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در موضوعات مربوط به آموزش و پرورش مصوب گردید که از این مبلغ ۵۶ میلیاردتومان تاکنون تخصیص یافته است.

احمدرضا اجتهادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سالروز سفر هیئت دولت به استان قم که در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت، گفت: در این سفر برای رفع مشکلات استان در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش و پرورش مصوباتی صورت پذیرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در ادامه بیان داشت: درخصوص مجموعه آموزش و پرورش ۸ مصوبه شامل (۶ مصوبه اصلی و ۲ متمم ) داشتیم که عبارتند از تامین تجهیزات هنرستان‌ها و مدارس ، احداث مجتمع آموزشی دانش‌آموزان استثنایی پردیسان، تکمیل هنرستان امام رضا(ع)، تکمیل مدرسه محله ۷ پردیسان، تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی ۱۵ خرداد، تکمیل مجتمع آموزشی درمانی کودکان استثنایی ایمان، تکمیل محوطه اردوگاه ۱۵ خرداد و طرح کاهش بازماندگی از تحصیل دختران مقطع ابتدایی است.

وی افزود: مجموع اعتبارات مصوب پروژه‌های مذکور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ تا کنون ۵۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

اجتهادی در ادامه گفت: از مبلغ ۵۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، ۴۱ میلیارد تومان تا به حال در پروژه‌های مربوطه هزینه شده  و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در حوزه تجهیزات مدارس در حال هزینه شدن است. همچنین مابقی اعتبارات بسته به نوع پروژه و ابلاغ مصوبه تا سال ۱۴۰۳ درصورت تخصیص در مصوبات مذکور هزینه خواهد گردید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: از محل ۵۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته موارد ذیل تا به حال اجرایی گردیده است:

الف : تامین بخشی از تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها

ب : احداث و تکمیل فاز اول مجتمع کودکان استثنایی پردیسان در مقطع ابتدایی

ج : تکمیل مدرسه محله ۷ پردیسان تا مرحله ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی

د : تکمیل اردوگاه دانش آموزی ۱۵ خرداد تا مرحله ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی

اجتهادی در پایان گفت: علاوه بر موارد یاد شده از اعتبارات مصوب سفر که در اختیار استاندار  قم می باشد مبلغ ۵ و نیم میلیارد تومان دیگر نیز جهت تامین تجهیزات مدارس در نظر گرفته شده بود که این مبلغ برای تجهیز مدارس هزینه گردید.

منبع: راهبرد معاصر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها