|
کدخبر: 266946

بستر مناسب شوراهای آموزش و پرورش در تربیت

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در امر سیاستگذاری و اجرای سیاست ها است و در دولت جدید این شورا را قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین می‌دانیم.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد که فارس به لحاظ تعداد دانش آموزان شاغل به تحصل در مدارس غیردولتی، سوم استان است.

احمد محمودزاده در یکصدو پنجاه و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، گفت: استمرار دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی متعهد و اخلاق مدار و جهادی است.

 محمودزاده گفت: ماموریت خطیر تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است و البته در این تعلیم و تربیت باید مشارکت همه ذی نفعان از جمله خانواده تا دستگاه های دولتی و غیر دولتی را داشته باشیم.

محمودزاده گفت: در هیچ کشوری آموزش و پرورش تنها وظیفه تعلیم نیروی انسانی را بر عهده ندارد و از ۴ درصد تا ۶۵ درصد بستگی به ایدئولوژی هر کشور دیگر دستگاه ها در امر آموزش و پرورش دخالت می کنند.

وی بیان اینکه سرمایه انسانی به عنوان عامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، گفت: شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در امر سیاستگذاری و اجرای سیاست ها است و در دولت جدید این شورا را قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین می‌دانیم.

 معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: در استان فارس حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که آموزش و پرورش استان از این‌حیث صاحب جایگاه سوم کشوری هست.

محمود زاده گفت: دستگاه های انقلابی و مذهبی را نیز مکلف به ورود در امر تعلیم و تربیت می‌دانیم و در این راستا هنرستان‌های جوان شرکتی را تاسیس کرده‌ایم.

وی گفت: خوشبختاته با سازمان اوقاف نیز تفاهماتی برای مدرسه داری و مدرسه یاری با رویکرد حفظ قران کریم که مورد نظر مقام معظم رهبری بود امضا کرده ایم. با حوزه سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز تفاهماتمان را تقویت خواهیم کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: به موسیسن حرفه ای دارای صلاحیت مدرسه داری نیز باید کمک صورت بگیرد و باید در کارگروه اشتعال و هدفمندی یارانه های استان نیز به نوعی با کمک به این نوع موسیسن کاهش تراکم آموزشی را به دنبال داشته باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها