|
کدخبر: 277144

وعده نماینده مجلس برای اجرای رتبه‌بندی استان‌ها

رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به سفرهای استانی کمیسیون متبوعش، گفت: ضمن نظارت میدانی از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، مسائل و مواردی که مدارس و دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند، پیگیری می‌ شود.

آموزشی وعده نماینده مجلس برای اجرای رتبه‌بندی استان‌ها

 علیرضا منادی سفیدان با اشاره به سفرهای استانی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: پس از تصویب قانون رتبه بندی معلمان، یکی از مهم‌ترین اهداف ما دیدار با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها و گفت‌وگوی با معلمان در راستای ارزیابی چگونگی اجرای این قانون است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش در پی این است که معلمان هرچه زودتر رتبه بندی و جایگاه آن‌ها در راستای اجرای این قانون تعیین شود، اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم که ایرادات مربوط به این قانون را احصا و روند اجرای آن به نفع معلمان را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، حضور میدانی در استان‌ها همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب احصای دیگر مسائلی که در حوزه آموزش وجود دارد و دانشجویان و دانش آموزان با آن مواجه هستند، می‌شود. متأسفانه یکی از مسائلی که در استان‌ها دیده شده عدم پرداخت به موقع سرانه مدارس است که با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اما پرداختی به مدارس انجام نشده است.

منادی سفیدان، کمبود معلم در استان‌ها و کمبود نیروهای خدماتی را از دیگر مسائلی برشمرد که مدارس در استان‌ها با آن مواجه هستند و در این مورد گفت: در همین راستا پیگیری‌هایی از طریق سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است تا مدارس با مسائل مشکلاتی کمتر مواجه شوند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در سفرهای استانی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، تحقق برنامه ششم توسعه به ویژه در خصوص آموزش فنی و حرفه‌ای است، که آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد آموزش‌های خود را به سمت آموزش مهارتی سوق دهد که این رقم تا کنون ۳۵ درصد است.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر