|
کدخبر: 273385

جبران کمبود معلم در کشور از این طریق

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از استمرار خدمت فرهنگیان برای جبران کمبود معلم در تهران گفت.

آموزشی جبران کمبود معلم در کشور از این طریق

 علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به موضوع اَبَر پروژه مهر اظهار کرد: در آموزش و پرورش کارها و ماموریت‌های مهمی وجود دارد، اما مهم‌ترین ماموریت هر دوره تحصیلی پروژه مهر است. در آموزش و پرورش شهر تهران، اقدامات مربوط به پروژه مهر چندین ماه است که آغاز و تمهیدات و تدابیر لازم محقق شده اما اکنون در آستانه بازگشایی مدارس، آمار و ارقام مربوط به نیروی انسانی و کلاس درس و ... نباید بر مبنای پیش‌بینی‌ها باشد چراکه اکنون اطلاعات قطعی وجود دارد.

وی با تقدیر از  همه حوزه‌ها که در اجرای منظم و دقیق بازگشایی شکوهمند مدارس دخیل هستند، افزود: فعالیت‌های شاخص و فاخری در طی این ایام در حوزه‌های مختلف و معاونت‌های آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران انجام شده است و با عنایت خداوند منان گام‌های پایانی حل و فصل برخی موانع  ملکی را در سطح شهر تهران برمی‌داریم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای مهمی برای آموزش و پرورش شهر تهران باشیم.      

کریمیان با اشاره به اینکه پروژه مهر دارای دو بخش برون‌سازمانی و درون‌سازمانی است، گفت: در بخش برون‌سازمانی، لازم است تعامل و هم‌افزایی حداکثری با دستگاه‌های مختلف و سایر نهادها به عمل آید و در بخش درون‌سازمانی نیز انسجام، همکاری، همدلی و همفکری مجموعه معاونت‌ها و شورای معاونین به عنوان مغز متفکر بازگشایی مدارس بسیار حائز اهمیت است.  

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پروژه مهر یک اقدام مهم درخصوص آماده‌سازی فضاهای آموزشی و معلمان برای حضور یک میلیون و 160 هزار دانش آموز در کلاس درس است، خاطرنشان کرد: نظارت بر پروژه مهر باید از کف مدرسه آغاز شود و از سطح مقطع به اداره منطقه و پس از آن به اداره کل برسد، چرا که بهترین مکان برای ورود به فرآیند پروژه مهر کف مدرسه است و بررسی تنوع و پراکندگی نیروی انسانی باید از مدرسه شروع شود تا در مهر امسال، هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

کریمیان پروژه مهر را نیازمند کار جهادی و دقت و تلاش فراوان در سطوح اداره، منطقه و مدرسه دانست و تاکید کرد: بانک اطلاعاتی نیروی انسانی متعهد و متخصص در تمام مناطق تهیه شده است و در تلاش هستیم، در زمینه ساماندهی نیروی انسانی از افراد دارای صلاحیت پایه حرفه‌ای و اخلاقی استفاده کنیم چرا که نیروی شایسته اثرگذار و انقلابی به نظام آموزش و پرورش خدمت می‌کند و اثرات مثبت آن در جامعه بازتاب خواهد داشت.

وی با تاکید بر جذب و نگه‌داشت نیروی انسانی افزود: برای جبران کمبود نیروی انسانی باید استمرار خدمت همکاران مدنظر و توجه باشد که مدیران مدارس به عنوان میدان‌داران اصلی در اینباره نقش بسزایی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با تاکید بر این امر که تا اول مهر حتی لازم است کلاس های درس مناسب‌سازی شده و به طور مطلوب، پذیرای دانش‌آموزان و معلمان باشد؛ 15 شهریور را به عنوان مانور بازگشایی و پیش زمینه برای آمادگی درخصوص اول مهر و آگاهی از وضعیت درون مدرسه در موضوع پروژه مهر برشمرد و تصریح کرد: بر اساس تقسیم کارهای انجام شده، 15 شهریور تیم‌های نظارتی از سطح اداره تا کف مدرسه را  نظارت و میزان آمادگی واحدهای آموزشی را بررسی می‌کنند.

کریمیان اضافه کرد: پروژه مهر امسال به واسطه حضوری بودن آموزش‌ها، بعد از چند سال شیوع ویروس کرونا و ورود به زیست بوم جدید، آغازی دوباره است، لذا لازم است تمام همکاران فرهنگی و خانواده‌های آنها با قدرت و قوت، پر انرژی و دقیق وارد این موضوع شده تا با لطف خداوند متعال، بتوانیم اول مهری آرام و باشکوه داشته باشیم و یک شروع دوباره را با دانش‌آموزان جشن بگیریم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر