|
کدخبر: 215062

بحران بزرگ آموزش و پرورش از زبان رئیس فراکسیون فرهنگیان

حاجی بابایی گفت:کلاس‌های بی معلم بزرگترین دغدغه مردم در حوزه آموزش وپرورش است که گزارش‌های مردمی حاکی از نگرانی‌های والدین در این زمینه است.

آموزشی بحران بزرگ آموزش و پرورش از زبان رئیس فراکسیون فرهنگیان

 حمیدرضاحاجی بابایی گفت: کلاس‌های بی معلم بزرگترین دغدغه  مردم در حوزه آموزش وپرورش است که گزارش‌های مردمی حاکی از نگرانی‌های والدین در این زمینه است.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، در نامه‌ای به سرپرست وزارت آموزش وپرورش، از آقای کاظمی درخواست کردیم، با بررسی دقیق موضوع گزارشی را از آخرین وضعیت کلاس‌های درس با برش‌های استانی برای اطلاع نمایندگان مردم ارسال نمایند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از ‌محورهای اساسی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در آموزش وپرورش است، که در سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه براین رهبر انقلاب بارها در رهنمودهای خود بر اولویت آموزش و پرورش و در راس آن جایگاه و مقام معلم تاکید نموده است و معلمان را افسران پیشرفت و تحول در جامعه نامیده است و با تاکید بر تولیدی بودن آموزش وپرورش، به مسئولین یادآوری نموده‌اند که از نگرش هزینه‌ای به سیستم تعلیم و تربیت خودداری نمایند. 

حاجی بابایی اظهار داشت: با این دیدگاه آموزش وپرورش یکی از محوری های اساسی توسعه پایدار است و معلم رکن اصلی آموزش وپرورش است و کمبود معلم آسیب‌های جبران ناپذیری در روند آموزش وپرورش دانش آموزان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با دریافت گزارش  وزارت آموزش وپرورش می‌توانیم با بررسی دقیق راهکارهای رفع مشکل، با همکاری و هم اندیشی مسئولین آموزش وپرورش مشکل را در اسرع وقت مرتفع و برای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت چاره اندیشی کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان از جمله مواردی است که برای کمک به بهسازی نیروی انسانی در آموزش وپرورش در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی اظهار داشت: در خصوص بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش بارها هشدار داده بودیم و دستور جلسات متعددی از فراکسیون فرهنگیان به این موضوع اختصاص یافته است، از این پس نیز همه از ظرفیت‌های قانونی را برای برون رفت از وضعیت کنونی بهره برداری می‌کنیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر