|
کدخبر: 273205

جایگاه مهم طراح برنامه‌ های آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز آموزش مهد پیشرفت، توسعه و تعالی هر جامعه‌ای است که اگر در بحث تربیت و آموزش سهل انگاری و یا کم کاری شود همه بسترهای جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی عصر امروز در نشست کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همه  ادارات، دستگاه‌های خدمت رسان و شهرداری ها برای آغاز سال تحصیلی بانشاط کمک کنند.

وی عنوان کرد: از همه ادارات می‌خواهیم با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس کمک کنند بویژه دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق ، گاز و تلفن در زمان بازگشایی کلاس‌های درس انشعاب مدارس را قطع نکنند.

حسینی ابراز کرد: شهرداری‌ها هم می توانند در پاکسازی محیط مدرسه و اطراف آن به مدارس کمک کنند تا سال تحصیلی با نشاطی را آغاز کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های خوب  آموزش وپرورش استان، افزود: امروز آموزش مهد پیشرفت، توسعه و تعالی هر جامعه‌ای است  که اگر در بحث تربیت و آموزش سهل انگاری و یا کم کاری شود  همه بسترهای جامعه  تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حسینی برنامه ریزی در همه مراحل و عرصه‌های زندگی  بالاخص آموزش وپرورش را بسیار مهم بر شمرد و گفت: آنهایی که امروز در میدان در مقابل دشمن مقاومت می‌کنند دانش آموزان تربیت شده دیروز هستند و امروز هم دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌هایی برای فردا ، باید به خوبی تربیت شوند.

وی یادآور شد: نقش دانشگاه در فرهنگ و تعالی جامعه مهم است اما اندیشه‌ها و باورها و آرمان گرایی افراد در دوران دانش آموزی شکل می‌گیرد که این نکته مهم و حیاتی بر عهده آموزش و پرورش است.

حسینی تصریح کرد: کسانی که در آینده رهبر ، رئیس جمهور، استاندار، مدیر، پزشک و هر شغل دیگری را انتخاب می‌کنند ، از همین مراکز تعلیم و تربیت آموزش و پرورش یعنی مدارس پرورش می یابند، بنابراین تسامح و تساهل در امر آموزش و تربیت اصلا پذیرفتنی نیست و نباید کاهلی صورت گیرد و حتما باید با برنامه اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی فرد متدین و ارزشی است اما برنامه ندارد که عملکرد اینگونه افراد هم در آموزش و پرورش بی نتیجه است ضمن اینکه هم طراح برنامه‌های آموزش و پرورش و هم مجری برنامه یعنی معلمان و مدیران آموزش و پرورش جایگاه مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استقرار دبیرخانه راهبری کشوری کیفیت بخشی به فرایند آموزش قرآن و معارف اسلامی دوره اول متوسطه برای اولین بار در استان نشانه مسئولیت پذیری آموزش و پرورش استان است.

حسینی به شیوع کرونا و تاثیر آن بر کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت: در دوره همه گیری این بیماری منحوس ، مشکلات زیادی در فرایند آموزش و پرورش دانش آموزان پیش آمد که حالا نیازمند یک همت و تلاش مضاعف فرهنگیان برای جبران این مشکلات و عقب ماندگی‌های آموزشی و تربیتی هستیم.

وی بیان کرد: ارتباط موثر با اولیا برای آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه این دستگاه آموزشی فرهنگی و تربیتی برای پیشبرد برنامه‌ها به کمک همگانی نیاز دارد لذا از اولیا و خانواده‌ها می‌خواهیم که در کمک به آموزش و پرورش کوتاهی نکنند و همواره کمک کار مدارس باشند.

حسینی گفت: از همه ادارات هم می خواهیم که با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس کمک کنند خصوصاً دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و تلفن و در زمان بازگشایی کلاس‌های درس ، انشعاب مدارس را قطع نکنند ضمن اینکه شهرداری‌ها هم می‌توانند در پاکسازی محیط مدرسه و اطراف آن به مدارس کمک کنند تا سال تحصیلی با نشاطی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: باید همه تلاش داشته باشیم ، دانش آموزانی تربیت کنیم که سرباز امام زمان باشند چرا که تکامل یافته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرورش دانش آموزانی با چنین ویژگی‌های برای آینده جامعه اسلامی است.

امام جمعه یاسوج گفت: باعث خوشحال ما و همه جامعه است که مردم به فرهنگیان اعتماد دارند و نشانه این اعتماد این است که همه ما مهمترین سرمایه های زندگی یعنی فرزندان خود را برای تربیت به معلمین می سپاریم.

وی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش مورد اعتماد عمومی است اما گاهی افراد و اشخاصی هم هستند که سوء استفاده می‌کنند که نباید این افراد بتوانند خارج از چهارچوب برنامه‌های آموزش و پرورش اقدام کنند و باید حتما مراقب این افراد هم باشیم.

حسینی افزود: دانش آموزان باید به گونه‌ای در شاخص معنویت و اخلاق تربیت شوند که سفیر مدرسه و آموزش و پرورش برای ترویج این معنویات و ارزش ها در خانه و جامعه باشند .

روابط عمومی‌ها پرچمدار اطلاع رسانی در آموزش وپرورش هستند

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار از توجه و نگاه ویژه نماینده  ولی فقیه به آموزش وپرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت: روابط عمومی‌ها پرچمدار اطلاع رسانی در آموزش وپرورش هستند ونقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم دارند.

حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه موفقیت هر دستگاهی به عملکرد روابط عمومی نیر بستگی دارد، گفت: آموزش و پرورش برای ایجاد تعامل چند سویه با مردم و رسانه نیازمند روابط عمومی فعال، مقتدر، کاردان و تاثیرگذار است.

وی از استقرار دبیرخانه قرآن ومعارف اسلامی در استان خبرداد و گفت : با استفاده از ظرفیت علما، نخبگان و معلمان عزیز برای تولید محتوای غنی برنامه ریزی خواهیم کرد.

عزت خواه به بازگشایی مدارس در مهرماه اشاره کرد و گفت: همه تمهیدات لازم در پروژه مهر برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها