|
کدخبر: 272863

آخرین جزئیات درباره گزینش دانشگاه فرهنگیان

رضا مرادصحرایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت تر خواهد شد.

رضا مرادصحرایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت تر خواهد شد.

برای دانشگاه فرهنگیان چندین چرخش تحولی ترسیم کرده‌ایم؛ این چرخش‌ها تضمین‌کننده اجرای سند تحول بنیادین به ویژه تربیت نیروی انسانی است.

اصلاح کالبد دانشگاه و اصلاح نظام جذب و پذیرش دانشجومعلم از دیگر موضوعات است؛ در مدت کرونا ۵۰ هزار دانشجو معلم جذب شده که تدابیری برای خوابگاه‌های آن‌ها اندیشیده نشد. ما مهرماه امسال را کاملا حضوری آغاز خواهیم کرد. برای اصلاح این وضعیت طرح توسعه دانشگاهی را آغاز کردیم.

در رابطه با بحث گزینش و جذب سالانه ۲۵ هزار دانشجو به صورت سالانه باید گفت شاخص‌های جذب تقویت می‌شوند و‌ سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد و گزینش مستمر داریم و در طول تحصیل دوبار گزینش می‌شوند و اگر احساس شود برای معلمی مناسب نیستند به دانشگاه دیگری منتقل خواهند شد.

با حمایت وزیر علوم از آغاز سال تحصیلی آینده هیئت ممیزه در دانشگاه مستقر می‌شود. همچنین امکان بهره‌گیری از خدمات اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه فراهم‌ می‌شود و اساتید و مدرسان بازنشسته نیز امکان حضور در دانشگاه فرهنگیان را خواهند داشت.

طرح کاهش دوره کارشناسی نیز امسال آغاز می‌شود و نتیجه‌اش در دستور کار قرار می‌گیرد. به این صورت که دانشجو سالی سه ترم خواهد گذراند.

مهرماه سال جاری حدود ۱۰۰ هزار معلم نیاز داریم که به طرق مختلف تامین خواهد شد؛ مثل به کارگیری نیروهای بازنشسته و... . آمادگی داریم به روش‌هایی که سازمان اداری استخدامی مشخص می‌کند، دوره فشرده و سریع ببینند و کارشان را آغاز کنند اما یک سال دوره دانشگاه را هم بگذرانند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها